۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۱۰۵۷۰
آیت الله شاهچراغی:

حجاب را از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مؤمن و مسلمان حقیقی نمی‌تواند در برابر بی‌حجابی و بدحجابی بی‌تفاوت باشد، همه وظیفه داریم با تمام توان سد راه رواج بدحجابی و بی عفتی شویم.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت روز و هفته عفاف و حجاب استان سمنان که به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از نام‌گذاری 21 تیرماه به این عنوان و دغدغه داشتن نیروهای فرهنگی در باب مسأله عفاف و حجاب، اظهار داشت: حجاب را از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه چوب بدحجابی موجود در خانواده‌ها و جامعه را ابتدا باید پدر و مادر‌ها بخورند اما همه باید بپذیریم که در رواج این ناهنجاری اجتماعی مقصر هستیم و نتوانسته‌ایم آنچنان که لازم و شایسته است اهمیت عفاف و حجاب را برای جوانانمان تبیین کنیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه حیا، غیرت و عفاف و حجاب ارزش‌های دینی یک خانواده هستند، یادآور شد: متأسفانه جوانان ما امروز یا بسیاری از مسائل شرعی و دینی خود را نمی‌دانند و یا در درک درست آنها دچار مشکل هستند، از این رو بهترین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و ریشه کن کردن بدحجابی و بی عفتی کانون گرم و تأثیرگذار خانواده است.

آیت الله شاهچراغی با ذکر این مطلب که مؤمن و مسلمان حقیقی نمی‌تواند در برابر بی‌حجابی و بدحجابی بی‌تفاوت باشد، همه وظیفه داریم با تمام توان سد راه رواج بدحجابی و بی عفتی شویم، افزود: بی حجابی و بی عفتی از دلایل اصلی رشد آمار طلاق و ریشه بسیاری از مفاسد و فروپاشی بنیان خانواده‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: از یاد نبریم که این ملت و کشور اسلامی برای حجاب و عفاف زنان و دختران خود خون‌های بسیاری داده است، همانگونه که برای اقامه نماز خون‌های پاک بسیاری بر زمین ریخته شده است، همه باید امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب و عفاف را در سطح جامعه جدی بگیریم به ویژه بانوان چادری کشور ما باید با قول و عمل در این زمینه کوشا باشند که بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه سمنان از بی حجابی به عنوان مصیبت و ضربه‌ای بزرگ برای اسلام و جامعه اسلامی یاد کرد و با اشاره به خیانت بزرگ کشف حجاب رضاخانی، اظهار داشت: رضاخان پهلوی خیانتی بزرگ و سنتی غلط را در کشور ما بنیان نهاد که امروز بعد از 82 سال هنوز دود این خیانت در چشم ملت ما می‌رود و بدحجابی امروز ثمره این سیاست شیطانی رضاخانی است./202/977/ب1

ارسال نظرات