۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۵۱۰۶۱۳
آیت الله خاتمی:

سند۲۰۳۰خلاف شرع مسلم است/ حکومت دینی نمی تواند سکولار باشد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حکومت دینی نمی تواند سکولار باشد به موضوع امضای سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و آن را سندی مخالف با موازین مسلم شرعی دانست.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در جمع زائران حرم امام رضا(ع) با بیان این که دین حق، دینی است که در راس آن امیر مومنان(ع) قرار دارد و اهل بیت آن را معرفی کرده اند، گفت: متاسفانه این روزها دین در حاشیه زندگی برخی انسان ها قرار گرفته است.

وی با بیان این که در نقطه مقابل انسان انقلابی و مومن جریان سکولار است که اعتقاد دارد دین باید در حاشیه زندگی و حکومت مطرح باشد، خاطر نشان کرد: این جریان از ابتدای انقلاب مطرح بوده و نشانه آشکار آن دلدادگی به غرب است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آنهایی که همه چیز زندگیشان را می خواهند از غرب بگیرند دین را در حاشیه می بینند، تصریح کرد: خداوند رحمان وقتی بنده ای را دوست داشته باشد نعمت دینداری به او عطا می کند اما اگر بندگان با او همراه نباشند از دین محروم شده و به وادی بی دینی، لامذهبی و قهر با خدا وارد می شوند.  

آیت الله خاتمی با بیان این که انسان براساس آیه ۲۴سوره انفال باید لبیک به دین بگویید، راه دین را برود تا معنای درست زندگی را درک کند، خاطر نشان کرد: اگر غیر این را انتخاب کردید خودتان را اشتباهی گرفتید و امروز متاسفانه عده ای زمین هایی را غصب کرده اند و آپارتمان ساختند که سند رو می کنند  این زمین، زمین تو نبوده است و بی اجازه نباید آن را می ساختید.

 سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان این که مزه شیرینی زندگی مادیات و شهوات نیست، گفت: آرامش در سایه مادیات نیست بلکه در سایه آنچیزی است که برخی مردم اسمش را دلخوشی می گذارند و این دلخوشی را قرآن در سوره رعد می گوید با خدا به دست بیاورید.

وی با بیان این که بر اساس آیه ۱۲۴سوره طه آنانی که با خداوند آشتی نیستند زندگیشان بن بست های پی در پی را به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: منش مومنان باید رفاقت با خدا باشد در غیراین صورت درگیر بی خدایی یعنی همان بن بست می شوند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آنانی که با خدا آشتی هستند خداوند متعال بن بست های زندگیش را می شکند و حتی اگر شاغل نیست خداوند برای او شغل فراهم می کند، اظهار کرد: وعده های خداوند حق است و وعده هیچکس از خداوند جدی تر نیست؛ بنابراین باید حریم برای ذات مقدس ربوبیت داشته باشید و بدانید در عرصه فردی دین در متن زندگی است.

حکومت دینی نمی تواند سکولار باشد

آیت الله خاتمی به بیان روایت اخلاق پرداخت و از مسؤولان خواست این روایت را تابلو کنند و در محل کارشان بزنند، گفت: امیر مومنان(ع) فرمود کسی که حکومتش را در خدمت دین قرار دهد همه قدرت ها در برابر او تواضع می کنند؛ اما کسی که از دین استفاده ابزاری کند و دین را خادم حکومت قرار دهد ذلیل شده و خفت و خواری به سراغش می آید.

وی با بیان این که بر اساس بیان امیرمومنان همه می خواهند بر دینداران سوار شوند، یادآور شد: بر اساس بیان حضرت امیر حاکمان باید حکومتشان را در خدمت دین قرار داده و لازم نیست مردم را به بهشت ببرند بلکه لااقل جاده بهشت را هموار کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که حکومت دینی نمی تواند سکولار باشد و بگوید ما کاری به دین نداریم، بیان کرد: در برخی مذاهب ادبیات حکومتی آنان ادبیات سکولاریسم است؛ در چنین جامعه ای مومن و بی دین با یکدیگر تفاوت ها و مشابهت هایی دارند و بر اساس بیان امیرمومنان به مالک اشتر خوب و بد در نظر انسان ها نباید یکجور باشد.

آیت الله خاتمی با نکوهش کسانیکه برای کسب رای به دنبال مخالفت با قرآن و مبانی آن بودند، تصریح کرد: حاکمان باید حکومت خود را در خدمت دین به کار گیرند آنطور که امام راحل نیز بیان کرد تمام مقصد ما مکتب ماست  و حکومت دینی گذاشتیم تا ارزش های دینی بر آن جامعه اسلامی حاکم شوند.

مسؤولان باید در امضای قرادادها و اسناد بین المللی با معیار دین سندی را قبول و رد کنند

وی به سخنی از رهبر انقلاب اشاره کرد مبنی بر اینکه «هر جا به اسلام عمل کردیم بردیم و هر جا عقب نشینی کردیم آسیب دیدیم»، تصریح کرد: دین در حکومت اسلامی در متن است نه در حاشیه؛ بر همین اساس که مسؤولان باید در امضای قرادادها و اسناد بین المللی با معیار دین سندی را قبول و رد کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: سند ۲۰۳۰ را عده ای در خفای کامل بدون در جریان قرار گرفتن مسؤولان مربوط تصویب و اجرایی کردند که در آن خلاف شرع مسلم است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب حتی اگر خلاف شرع نباشد، پس استقلال کشور کجا رفته است؟ و امروز یونسکو چه وظیفه ای دارد که سند آموزش و پرورش برای ما بنویسد؟

 سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان این که باید سندی را امضا کنید که ضد دین نباشد و این سبب می شود دشمنان در برابر ما تواضع کنند، یادآور شد: حکومت، حکومت اسلامی است و ماموریت حکومت این است که خدمت دین خداوند را کنید، آن را به عزت برسانید و به اسلام عمل کنید که در این صورت آمریکا و دنیای استکبار هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی در پایان ادامه داد: حال اگر از اسلام عقب نشینی کردید، کشورهای ذلیل زبان دراز می شوند، علیه شما حرف می زنند و عزت شما را نابود می کنند که در چنین شرایطی باید با علم اسلام بایستید که اینگونه عزیز می مانید./864/۲۰۲/ص

ارسال نظرات