۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۵۱۰۶۱۵
امام جمعه زرگرشهر:

صیانت از ارزش ها عزمی همگانی را می طلبد

امام جمعه زرگرشهر خواستار عزمی همگانی برای صیانت از ارزش ها شد و گفت: امروز با فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ، باید شاهد حرکتی جهادی و خودجوش مردمی در حوزه فعالیت های فرهنگی در جامعه باشیم.
حجت الاسلام محسن شیخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر شب گذشته در جمع فرماندهان و اعضای شورای بسیج لاله آباد در مسجد جامع این شهر با اشاره به قیام مردم علیه کشف حجاب توسط رضاخان، گفت: مردم برای حفظ حجاب در زیر چکمه های ظلم رضاخان هزاران شهید و مجروح را تقدیم کردند و صحن و سرای امام رضا(ع) با خون های مردم غیرتمند مدافع عفاف و حجاب رنگین شد.

وی افزود: نباید به راحتی از حرکت مردم در دفاع از حجاب اسلامی در مسجد گوهرشاد مشهد گذشت بلکه آن را به عنوان یک سنبل و نمادی از غیرت دینی یادآوری کرد.

امام جمعه زرگرشهر با بیان این مطلب که رواج بی حجابی برای تسهیل تسلط بیگانه بر جوامع مسلمان است، خاطرنشان کرد: بی حجابی یکی از نتایج بیگانگی از فرهنگ ملی و اسلامی و قرار گرفتن در زیر سلطه فرهنگ غرب است.

وی ادامه داد: بی حجابی و بی عفتی منجر به فروپاشی کانون گرم خانواده می شود و همچون زلزله ای بافت اجتماع را از هم خواهد گسست.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار طلاق در جامعه، تصریح کرد: همزمان با افزایش بی حجابی و عدم توجه جامعه به مقوله عفاف و حجاب، سیر طلاق و فروپاشی کانون خانواده نیز افزایش یافته است و تحقیق های صورت گرفته مؤید ارتباط معنادار این دو موضوع است.

وی انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی برای حاکمیت ارزش های دینی و الهی در جامعه بیان کرد و گفت: به رغم اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی شناخته می شود اما بعداز انقلاب بی توجهی های زیادی به مساله فرهنگ دینی صورت گرفت.

عضو هیأت امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با انتقاد از کارکرد بسیار ضعیف متولیان حوزه آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی در حوزه تبیین و ترویج مبانی دینی، تصریح کرد: امروز که سیل خانمان برانداز ناتوی فرهنگی دشمنان و ترویج شبهات گسترده از طریق رسانه های گروهی غرب علیه مبانی دینی شدت یافته است، در مدارس و دانشگاه ها برای شناخت درست مساله حجاب و رفع شبهات در این حوزه کم کاری صورت می گیرد.

وی افزود: آن میزان که متولیان حوزه تعلیم و تربیت و خانواده ها به آموزش زبان خارجه برای فرزندان و دانش آموزان توجه می کنند، به مسائل دینی توجه صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام شیخی پرهیز از شعارزدگی و برنامه های بی محتوا را در حوزه مبانی دینی خواستار شد و تأکید کرد: متأسفانه برخلاف انتظار ما در بسیاری از فیلم های ساخته شده نه تنها در ترویج و تبیین مبانی دینی از جمله حجاب توجه نمی شود بلکه حتی شاهد ساخت فیلم هایی با محتوایی ضد ارزشی هستیم.

وی با اشاره به تأکید بسیاری از شهدا در وصیت نامه های خود بر ضرورت توجه به حجاب و عفاف توسط بانوان، گفت: بسیاری از شهدا خون بهای ایثار و مجاهدت خود را برای تأمین امنیت و عزت جامعه اسلامی، حفظ ارزش های دینی از جمله حجاب بیان کرده اند و باید همه خود را مسؤول در پاسداشت حریم عفاف و حجاب قرار دهند.

امام جمعه زرگرشهر خواستار عزمی همگانی برای صیانت از ارزش ها شد و خاطرنشان کرد: امروز با فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، باید شاهد حرکتی جهادی و خودجوش مردمی در حوزه فعالیت های فرهنگی در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: هر کس از محیط خانواده، کار و اطرافیان خود باید برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان شروع کند و تشکل های مردمی خودجوش در این حوزه با کارکرد درست فرهنگی به ویژه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر لسانی شکل گیرد./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات