۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۱۰۶۲۱
نائب رییس مجمع طلاب و فضلای مازندران خبرداد؛

۱۲ گروه تبلیغی در سطح مازندران فعالیت می کنند

حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی با اشاره به فعالیت ۱۲ گروه تبلیغی در سطح مازندران، گفت: گروه های تبلیغی جهادی مازندران از گروه های موفق، شاخص و برترکشور در امر تبلیغ محسوب می شوند.
مجمع ائمه جمعه مازندران مجمع ائمه جمعه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین حسین زاده برسمنانی، نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای مازندران شب گذشته در مجمع ائمه جمعه شهرستان بابل با اشاره به تعداد بالای طلاب و روحانیون استان مازندران، گفت: مازندران به لحاظ اینکه یک استان ولایی و دارای ریشه های عمیق مذهبی است، همواره در طول تاریخ صاحب علما و بزرگان زیادی در حوزه علمیه تشیع بود.

وی افزود: هم اکنون نیز تعداد بالای علمای این استان و طلاب شاخص مازندرانی این استان را به عنوان یکی از استان های شاخص و برتر در حوزه علمیه های مطرح کشور به ویژه در حوزه علمیه قم مطرح کرده است.

مسؤول شورای هماهنگی گروه های تبلیغی مازندران با اشاره به فعالیت 12 گروه تبلیغی در سطح مازندران، گفت: در طول تابستان گروه های تبلیغی بر اساس برنامه ها و شاخص های هر گروه در هر حوزه در امر تبلیغ فعالیت می کنند که از جمله آن فعالیت گروه تبلیغی حامیان ولایت مازندران در سطح مدارس و در بین دانش آموزان و گروه تبلیغی بقیه الله در سطح سواحل است.

وی ادامه داد: گروه های تبلیغی مازندران در سطح کشور در سال های اخیر حائز رتبه های برتر شدند که به عنوان نمونه گروه تبلیغی حامیان ولایت مازندران در طی سال های 93 و 94 حائز رتبه نخست کشور در بین گروه های تبلیغی شد.

حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی به برنامه های اجرا شده از سوی گروه جهادی تبلیغی حامیان ولایت مازندران در ایام نوروز امسال پرداخت و تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در کنار پاسخگویی احکام شرعی  در سطح مساجد، پایگاه های نوروزی و چادرهای ویژه هلال احمر در مدخل های ورودی شهرستان بابل در کنار حضور پررنگ در امام زاده ها و اماکن ویژه مذهبی تحت اشراف اوقاف و امور خیریه از جمله برنامه های این گروه تبلیغی بود.

مسؤول گروه تبلیغی حامیان ولایت مازندران با بیان برنامه های این گروه برای ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: برنامه ویژه اوقات فراغت با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل در چهل پایگاه ویژه در سطح مدارس شهرستان بابل برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به هشتمین سال فعالیت این گروه در ایام فراغت تابستان برای دانش آموزان دختر و پسر شاهد استقبال گسترده خانواده ها و نوجوانان از برنامه های تابستانی هستیم اما متأسفانه به دلیل محدود بودن امکانات از جمله بودجه و امکانات مالی قادر به توسعه فعالیت های خود نیستیم.

حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی از همکاری 110 مبلغ دینی در ایام تابستان با این گروه تبلیغی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نیازهای ویژه جامعه امروز به ویژه در حوزه تربیتی کودک و نوجوان، متاسفانه امکانات فعلی پاسخگوی نیازهای جامعه در حوزه فرهنگ نیست و باید نگاه ویژه ای در این باره صورت بگیرد.

وی خواستار استمرار حمایت ائمه جمعه مازندران از فعالیت های گروه های تبلیغی و رفع نیازهای آن ها شد و خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید زیاد امام خامنه ای برای ورود جهادی همه اقشار در حوزه مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان، باید با شناسایی همه ظرفیت ها در کنار تلاش های خودجوش مردمی، این برنامه ها به صورت هماهنگ و پیوسته در بیاید.

مسؤول مجمع طلاب و فضلای شهرستان بابل از اجرای طرح ویژه شایستگان در تابستان امسال خبر داد و تأکید کرد: امسال برای نخستین بار در ایام تابستان طرح ویژه تربیتی شایستگان برای توجه ویژه به مسائل تربیتی دانش آموزان مقطع ششم دبستان در دو سطح پسر و دختر در دو مدرسه فروزنده مقیمی و حاجی ایمانی بابل برگزار می شود.

وی با تقدیر از حمایت های ائمه جمعه شهرستان بابل و آیت الله توکل از گروه های تبلیغی جهادی به ویژه گروه حامیان ولایت مازندران، گفت: تنها راه مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان و حجم بالای شبهات رسانه های مختلف از جمله شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی، ورود همه به ویژه فعالان حوزوی به صورت جهادی در این عرصه است./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات