۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۱۰۶۳۳
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

تقویت باورهای دینی راه مهم مبارزه با نفوذ فرهنگی دشمن است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ترویج بی عفتی و بد حجابی از جمله راه‌های نفوذ فرهنگی دشمن در خانواده‌ها بوده و افزایش سطح آگاهی و تقویت باورهای دینی افراد جامعه در مبارزه با آن از جایگاهی ویژه برخوردار است.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری،‌ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی در راستای عفاف و حجاب، گفت: برنامه‌ها و فعالیت های سازمان دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی  را شامل می‌شود؛ ارایه خدمات مشاوره‌یی برای کارکنان و خانواده‌هایشان، تشویق و اهدای بسته‌های فرهنگی و چادر به کارمندان خانم و همسران کارمندان مرد، حمایت از تولیدات فرهنگی عفاف و حجاب و آثار علمی از جمله فعالیتهای درون سازمانی در این زمینه است.

وی ادامه داد: همچنین تشکیل ستاد کمیته صیانت،‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی مبلغان و اقشار تأثیرگذار و حمایت از فعالان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برگزاری همایش در هفته عفاف و حجاب از سایر این فعالیت ها است.

حجت الاسلام نظری سپس با بیان فعالیت های برون سازمانی این اداره، عنوان کرد: قرار دادن کتابهای تخصصی در کتابخانه‌ها، اعزام و سخنرانی مبلغان در مناسبت های مختلف در قالب توصیه‌های تبلیغی، برگزاری گفتمان های دینی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس،‌ دانشگاه‌ها و مساجد و برگزاری نمایشگاه از جمله برنامه‌های برون سازمانی است که در راستای عفاف و حجاب در طول سال صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن، ابراز داشت: نفوذ فرهنگی در لایه‌های مختلف جامعه که می‌تواند تغییر فرهنگی را ایجاد کند موضوعی است که در حال حاضر وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز آن را بیان کرده‌اند، یکی از راه‌های تغییر فرهنگی نیز نگرش به خانواده است که در اسلام از جایگاه ویژه‌یی برخوردار بوده و برای دشمن نیز دارای اهمیت است و از این رو برای تغییر فرهنگی در جمهوری اسلامی این نهاد را نشانه گیری کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: از جمله راه‌های نفوذ فرهنگی در خانواده‌ها ترویج بی عفتی، بد حجابی و بی حجابی است که از آثاری سوء نیز برخوردار است.

وی سپس برگزاری برنامه‌ها و فعالیت های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را یکی از راه‌های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن دانسته و اظهار داشت: برای اینکه خانواده‌ها در امنیت اخلاقی باقی بمانند و عفت، پاکدامنی و حجاب و پوشش آنها بر اساس آموزه‌های دینی باشد و همچنین برای جلوگیری  از نفوذ فرهنگی دشمن نیاز به فرهنگ سازی، افزایش سطح آگاهی و تقویت باورهای افراد جامعه نسبت به آموزه‎‌های دینی و به ویژه موضوع عفاف و حجاب وجود دارد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فعالیت فرهنگی، تولید محتوای دینی و حضور فعال در فضای مجازی از جمله راه‌های تحقق این امر است.

حجت الاسلام نظری با بیان اثرات برگزاری مراسم و اجرای برنامه‌های فرهنگی عفاف و حجاب، ابراز داشت: برگزاری برنامه‌های گوناگون سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از اثرات مثبتی برخوردار است، با وجود این با توجه به هجمه‌ها و نفوذ دشمن که تمام شدنی نیست این میزان فعالیتها کافی نیست و لازم است تمام افراد و اعضای جامعه در این راستا ورود پیدا کرده و در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنند.

وی در پایان با تاکید بر نقش باورهای دینی در مقابله با تهاجم فرهنگی گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی عمق بخشیدن به باورهای دینی است و لازم است باورهای دینی از جمله باورها در زمینه عفاف و حجاب تقویت شود./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات