۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۱۰۶۳۷
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی:

نهادینه شدن حجاب و عفاف سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید حجاب و عفاف به ‌عنوان فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه ترویج و نهادینه شود تا بتواند همچون سد محکمی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایستادگی کند.
حجت الاسلام مهرپویان

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سالم‌سازی و صیانت جامعه از آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید از تمام توان خود بهره بریم.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، گفت: باید بیش از پیش به ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه  توجه شود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: جامعه در مورد مسئله حجاب و عفاف با چالش‌های بسیاری روبرو است؛ چراکه دشمنان اسلام و قرآن با سیاه نمایی و کمرنگ نشان دادن اثرات حجاب و عفاف به تضعیف ارزش‌های اسلامی می‌پردازند و لازم است همه در این زمینه هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: در حقیقت تشویق و ترغیب جامعه به عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی از حربه‌های مهم دشمنان در راستای اسلام زدایی و انحراف جامعه است که باید با بصیرت و آگاهی کامل از اهداف آنها به مقابله با این حربه‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: دشمنان برای اینکه جامعه را به انحراف بکشند از تمام ابزارهای تبلیغاتی خود نظیر ماهواره و فضای مجازی استفاده کرده و به طور آشکار در حال مبارزه با حجاب و عفاف در جامعه هستند و با ژست‌های روشنفکری خود جامعه و به‌ویژه نسل جوان را هدف قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: دشمنان اسلام و قرآن با طرح این موضوع که حجاب در جامعه دست‌وپا گیر است و مانع رسیدن جوانان به اهداف بالاتر و پیشرفت می‌شود، تلاش می‌کنند ذهن جوانان را نسبت به مسئله حجاب و عفاف بدبین کرده تا به این طریق به اهداف شوم خود نزدیک‌تر شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان به طور آشکار با ترویج بی‌حجابی، بدحجابی، فساد و بی‌بندوباری اصول و ارزش‌های اسلامی را هدف قرار داده‌اند باید در این زمینه هوشیار بوده و به ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف توجه بیشتری کنیم.

حجت‌الاسلام مهرپویان اظهار داشت: در این راستا فقط با توجه کردن و ارج نهادن به مسئله حجاب و عفاف در جامعه می‌توان به مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان برخاست و به این طریق جامعه را از آسیب‌های فرهنگ مبتذل غربی حفظ کرد.

وی افزود: ازجمله آسیب‌هایی که فرهنگ غربی و بدحجابی در جامعه به وجود آورده است می‌توان به افزایش ناهنجاری‌های جسمی و روحی، کاهش تمایل به ازدواج، افزایش ناهنجاری‌های خانوادگی و بالا رفتن آمار طلاق در جامعه اشاره کرد.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه حجاب و عفاف سبب حفظ شأن و منزلت زنان و مردان جامعه می‌شود، اضافه کرد: عفاف و حجاب ریشه در آموزه‌های دینی و اسلامی دارد و مختص همه مردم جامعه است.

مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید حجاب و عفاف به‌عنوان فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه ترویج و نهادینه شود تا بتواند همچون سدی محکم در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایستادگی کند.

گفتنی است، بیست و یکم تیرماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخان به‌ عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

به این مناسبت از هفدهم تا بیست و سوم تیرماه برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات