۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۱۰۶۷۵
مرداد ماه امسال؛

طرح میثاق طلبگی در حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: طرح میثاق طلبگی مرداد ماه امسال در مدارس علمیه سراسر استان برگزار می شود.
میثاق طلبگی

حجت‌الاسلام حمید ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از برگزاری طرح میثاق طلبگی در مردادماه امسال خبر داد و افزود: این طرح به مدت ۱۰ روز در مدارس علمیه سراسر آذربایجان‌غربی برگزار می شود.

وی با اشاره به تدریس سه کتاب آشنایی با آداب طلبگی، آشنایی با شئون روحانیت و ذی طلبگی در این طرح، خاطرنشان کرد: آشنایی دقیق طلاب با نظام تعلیم و تربیت حوزه، مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی، آشنایی با فرصت‌ها و آسیب‌های زندگی طلبگی، انس با قرآن و نماز جماعت، آشنایی با اساتید برجسته و ارزیابی اخلاقی و تربیتی طلاب از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح میثاق طلبگی برای طلاب جدید است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه دوره طرح میثاق طلبگی یک گام مقدماتی برای طلاب است، تصریح کرد: در پایان این طرح، طلاب از نظر اخلاقی، تربیتی و معنوی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت قبولی وارد مرحله های بعدی پذیرش می شوند.

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: آنچه که در طرح میثاق طلبگی بیشتر حائز اهمیت است، پایبندی طلاب به آداب طلبگی در زندگی شخصی و در طول دوران طرح است.

وی با اشاره به بهره گیری از حضور اساتید برجسته کشوری در اجرای طرح میثاق طلبگی، گفت: در کنار اساتید برجسته استانی، آیت‌الله پروینی استاد اخلاق اعزامی از قم نیز حضور خواهند داشت.

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه به برنامه‌های قرآنی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه‌ آذربایجان‌غربی در دوره تابستان اشاره و اضافه کرد: در تابستان امسال، اجرای برنامه‌های قرآنی در قالب تفسیر، تجوید، آشنایی با تجوید و صوت و لحن برای ارتقا سطح قرآنی با حضور اساتید و حافظان قرآنی در استان برنامه ریزی شده است.

وی از حضور مبلغان طرح هجرت حوزه در مناطق محروم و کم برخوردار خبر داد و اظهار داشت: تعداد 80 نفر از مبلغان در طرح‌های تبلیغی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام ارشاد افزود: هم‌چنین ۳۰ نفر از طلاب در قالب طرح بینات هجرت بلندمدت و ۳۳ نفر در قالب مبلغات در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر اینکه ۵۰ نفر از مبلغان آقا و خانم در قالب مدارس امین با مدارس استان رابطه مستقیمی دارند هزار نفر از طلاب مشغول به تحصیل نیز با برپایی نمازهای جماعت در مدارس سعی دارند در راستای تبلیغ دین و احکام دینی رابطه صمیمانه با دانش‌آموزان برقرار کنند./936/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات