۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۱۰۷۷۴
مدیر حوزه علمیه خواهران هشترود: 

فرهنگ عفاف و حجاب مایه تحکیم بنیان خانواده است

عباس‌نژاد گفت: حجاب و پوشش صحیح زنان یکی از عوامل موثر در حفظ و استحکام بنیان خانواده است.
تحلیل حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، زهرا عباس نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) هشترود امروز در همایش گرامیداشت هفته عفاف و حجاب که با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران و برادران در پارک شهرداری این شهرستان همراه بود، اظهار داشت: حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه در حجاب دارد.

وی با بیان این‌که حجاب سنگری برای بانوان برای مصون ماندن از نگاه شیطان صفتان جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر زنان جامعه حجاب را رعایت کنند، آحاد جامعه طهارت روح و روان خواهند داشت؛ در حقیقت حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست، بلکه باید مردان نیز مراقب نگاه‌های خود باشند.

عباس‌نژاد با بیان این‌که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب منجر به تحکیم بنیان خانواده خواهد شد، تصریح کرد: آنچه که از منظر کارشناسان دینی و اجتماعی به اثبات رسیده است؛ این است که حجاب و پوشش صحیح زنان یکی از عوامل موثر در حفظ و استحکام بنیان خانواده می باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) هشترود با اشاره به این‌که حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و اسلامی مطرح است، افزود: عفت؛ اصالت زن مسلمان است و حجاب مهمترین رکن آن، بنابر این اگر به دنبال جامعه‌ای با روح و روان سالم هستیم، بایستی اخلاق و فرهنگ اصیل دینی را ترویج دهیم.

وی با تأکید بر این‌که خانواده سالم، جامعه سالم را تضمین می کند، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان اسلام و مکتب تشیع ترویج فرهنگ مبتذل و سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی است، چراکه با این توطئه می توانند اهداف و برنامه‌های بلندمدت خود را محقق سازند.

عباس‌نژاد خواستار نقش آفرینی حوزه های علمیه خواهران و برادران در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان شد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان آتش به اختیار در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب داده‌اند، البته عمل به این فرمان بایستی در چارچوب قوانین، اصول و قواعد خاص خود باشد./204/935/ب1

ارسال نظرات