۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۱۰۸۴۸
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

عفاف و حجاب نیازمند اقدامات سازمان یافته است

عسکری با تأکید بر لزوم استمرار فعالیت‌های فرهنگی در کنار اقداماتی نظیر راهپیمایی عفاف و حجاب، گفت: باید نهادهای فرهنگی مورد واکاوی و بازخواست قرار بگیرند که مشخص بشود پس از راهپیمایی سال گذشته عفاف و حجاب چه اقداماتی در این زمینه داشته ‌اند.
جعفر عسکری

جعفر عسکری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه برگزاری تجمع و راهپیمایی‌هایی نظیر مراسم روز عفاف و حجاب، نیازمند این است که در استمرار آن حرکات مؤثر فرهنگی صورت بگیرد، گفت: سیستم‌ها و دستگاه‌های مختلف باید در کنار برگزاری این تجمعات و راهپیمایی‌ها به اقدامات مؤثر در این زمینه به صورت مستمر بپردازند.

وی در ادامه افزود: اگر فعالیت‌های فرهنگی در کنار راهپیمایی عفاف و حجاب صورت نگیرد آثار این راهپیمایی هم موقتی و مقطعی خواهد بود و در دراز مدت موجب یأس و ناامیدی افراد مؤثر و ارزشی جامعه خواهد شد ضمن اینکه بی‌اعتمادی نسبت به دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای ذی‌ربط در این زمینه را به دنبال خواهد داشت.

عسکری برگزاری راهپیمایی عفاف و حجاب را نقطه آغاز بسیاری از حرکات فرهنگی مؤثر و بلند مدت دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند بر اساس قانون در وسط صحنه باشند نه اینکه همواره در حاشیه به‌سر ببرند.

دستگاه‌های فرهنگی پیرامون اقداماتشان در زمینه حجاب بازخواست شوند

وی با انتقاد از عدم بازخواست و بررسی اقدامات نهادها و دستگاه‌های فرهنگی پیرامون عملکرد آنها در زمینه‌های مختلف به ویژه حجاب و عفاف، اظهار کرد: باید نهادهای فرهنگی مورد واکاوی و بازخواست قرار بگیرند که مشخص بشود پس از راهپیمایی سال گذشته عفاف و حجاب در اصفهان که بازخورد بسیار خوبی داشت و حضور باشکوه مردمی را هم به دنبال داشت، دقیقا این دستگاه‌ها چه اقداماتی را در زمینه نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج پوشش اسلامی انجام داده‌اند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به وظیفه این شورا مبنی بر برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌های ملی و مذهبی و فرهنگی، عنوان کرد: انتظار فعالیت‌های فرهنگی دراز مدت از این شورا جفای به این سیستم است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد غیردولتی با تعداد محدودی نیرو است که همین برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمعات نیز برای آن گاهی ممکن است مشکل باشد ولی وظیفه خود می‌دانیم  که به این مسائل مهم بپردازیم و تجمعات و راهپیمایی‌ها را به نحو احسن برگزار کنیم.

عسکری موضوع عفاف و حجاب را نیازمند یک عزم ملی برای برطرف شدن مشکلات آن عنوان کرد و گفت: در یک اداره اگر مدیریت آن معتقد به حجاب نباشد هزار بخشنامه هم برای این اداره ارسال شود بی‌اثر خواهد بود.

حجاب و عفاف نیازمند عزم ملی است

وی ادامه داد: عزم ملی از ائمه جماعات مساجد تا دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و رسانه‌های جمعی را شامل می‌شود، مسأله حجاب نیازمند اقدامات سازمان یافته و منسجم است، واقعا اگر قرار است برای عفاف و حجاب جامعه اقدامات درست و اثرگذاری صورت بگیرد باید ردیف‌های اعتباری و بودجه‌های مصوب در این زمینه برای ایجاد تولیدات و محصولات فرهنگی هنری در نظر گرفته شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که یک سری اقدامات هماهنگ، برنامه ریزی شده و سازمان یافته در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هنری پیرامون حجاب صورت بگیرد، اگرچه امروزه اقدامات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است ولی به دلیل عدم انسجام و سازمان یافتگی نتوانسته است به صورت مستمر و قوی اثرگذار باشد.

لازم به ذکر است راهپیمایی بزرگ عفافا و حجاب با شعار صیانت از خانواده روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه جاری در میدان امام خمینی اصفهان از ساعت ۱۸ با حضور حامد زمانی خواننده ارزشی برگزار می شود./۳۰۲/۱۳۰۴/ب۱

ارسال نظرات