۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷
کد خبر: ۵۱۰۸۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مطرح کرد؛

اتحاد، انسجام و اطاعت از رهبری تنها راه رهایی از مشکلات

حجت الاسلام اسکندری تنها راه رهایی از مشکلات را در اتحاد و انسجام ارزیابی و اطاعت از ولی فقیه را سبب سعادتمندی دنیا و آخرت عنوان کرد.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری در جلسه هم افزایی و انسجام مداحان و فعالان هیأت های مذهبی آذری و فارس زبان که شب گذشته در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات هم افزایی و انسجام میان نیروهای مختلف جمهوری اسلامی به ویژه ارگان های وابسته به نهاد مقام ولایت گفت: این جلسه ها سبب تقویت اتحاد میان نیروهای انقلابی شده و سبب ناامیدی دشمنان می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن تبریک آزادی موصل اظهار داشت: این پیروزی تنها متعلق به مردم عراق نیست، بلکه به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، پاسداران مدافع حرم و همه کسانی که در دنیا به آزادی و کرامت انسانی می اندیشند، تعلق دارد.

وی با بیان اینکه امروزه با وضعیتی نابسامان در منطقه مواجه هستیم، عنوان کرد: اردوگاه استکبار شمشیر را از رو بسته است و مرتجعین منطقه تمام توان خود را به کار گزفته اند تا سرمایه های مردم مظلوم را به جیب دشمنان سرازیر و ایامی چند، حکومت کنند.

حجت الاسلام اسکندری راه علاج همه گرفتاری های موجود را اتحاد و انسجام زیر چتر رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: اگر همه ما به این نکته دقت کنیم به یقین همه تلاش هایمان پرفایده خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: اگر مردم متفرق شوند و موازین وحدت بخش اسلامی را رعایت نکنند و هرکسی راه خودش را ادامه دهد، حتی اگر رهبری زمان به دست امیرمؤمنان علی(ع) هم باشد، باز هم هیچ پیروزی به دست نخواهد آمد؛ بنابراین باید بدانیم که سنت های الهی با کسی تعارف نداشته و اگر ما انسجام خود را رعایت نکنیم به یقین با شکست مواجه شده و دشمن بر ما غالب می شود.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان نسبت به همدیگر ولایت دارند به تبیین راهکارهایی برای حفظ ولایت بر یکدیگر از دیدگاه روایات معصومین(ع) پرداخت و بیان داشت: این موارد که سبب حفظ ولایت می شوند هفده مورد است.

وی از رازداری، عیب پوشی، پرهیز از تهمت، حفظ آبروی مؤمن، نادیده انگاشتن لغزش های برادر دینی، دعا در حق یکدیگر، یاری رساندن به همدیگر، صله ارحام، عیادت از بیماران مؤمن، خوشرویی، سلام کردن، مصافحه کردن، شاد کردن دیگران، اکرام همدیگر، اعلام و ابراز محبت به یکدیگر، گذشت و نقد خیرخواهانه و در عین حال محترمانه به گونه ای که فرد مورد انتقاد تحقیر نشود، از جمله راهکارهایی برشمرد که سبب حفظ ولایت می شوند.

حجت الاسلام اسکندری یادآور شد: همه ما باید از نفاق بپرهیزیم، چون نفاق انسجام را از بین برده و سبب پیروزی دشمن می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان با بیان اینکه حضرت آیت الله خامنه ای نائب بر حق امام زمان(عج) هستند، ابراز کرد: همه ما موظفیم که با وحدت، محبت، مهر و مودت پیرو همه دستورات ایشان باشیم، چراکه اطاعت از ولی فقیه سبب سعادتمندی دنیا و آخرت می شود./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات