۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۵۱۰۸۶۸
افتخاری:

عفاف و حجاب با استفاده از ظرفیت های حوزوی و دانشگاهی در جامعه نهادینه شود

افتخاری گفت: امروز ما باید از ظرفیت همه سازمان ها و نهادها، دانشگاه ها و حوزه های علمیه استفاده کنیم که مسأله عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود.
افتخاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی غروب سه شنبه در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب که در امامزاده داوود(ع) برگزار شد، گفت: در قرآن تکلیف زنان در باب حجاب مشخص شده است.

وی افزود: در قرآن به جلباب یعنی حجاب برتر چادر اشاره شده است، حجاب برای آزار زنان نیست بلکه در راستای حفظ کرامت و عفت زنان است.

افتخاری با بیان اینکه سند 2030 بنیان خانواده را هدف قرار داده است، عنوان کرد: سند 2030 اگر نه صد در صد اما جهنمی برای خانواده و جامعه انسانی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشورهای نظیر آمریکا کنوانسیون رفع تبعیض می‌نویسند اما خود با این ادعا که ما قانون برتر داریم اسنادی همچون 2030 را امضا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه سند 2030 از کاپیتولاسیون و عهدنامه ترکمانچای بدتر است، ابراز کرد: سوابق این سند در کشورهای مختلف دیده شده است ظاهر آن به آموزش ارتباط دارد اما در حقیقت دنبال تساوی جنسیتی و تغییر رفتار خانواده از کوچک تا بزرگ آن است.

افتخاری با بیان اینکه سند 2030 چند پهلو نوشته شده و قرائت های مختلف دارد، گفت: این سند بدون کار کارشناسی یا طی کردن مسیر قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی امضا شده است.

نماینده سابق مجلس افزود: بدتر از همه این است که دولت باید به سازمان ملل بازوی اعمال زورگویی‌های آمریکا گزارش ارائه دهد.

وی بیان داشت: کشور ایران آمادگی دارد که به کل دنیا سند ارائه دهد با توجه به اینکه سابقه 14 قرن اسلام را دارد.

افتخاری گفت: امروز ما باید از ظرفیت همه سازمان ها و نهادها، دانشگاه ها و حوزه های علمیه استفاده کنیم که مسأله عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات