۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۱۰۸۷۲
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

پیشرفت چشمگیر آذربایجان غربی در معرفی چهره های شاخص قرآنی

حجت الاسلام حسینی یکی از اهداف مهم مسابقات قرآنی را معرفی چهره های قرآنی و خدمات آنان در زمینه های مختلف دانست و گفت: آذربایجان غربی در امر معرفی چهره های شاخص قرآنی در سطح کشوری و بین المللی پیشرفت چشمگیری داشته است.
حجت الاسلام حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، شب گذشته در نشست هم اندیشی با امام جمعه ارومیه که با محوریت برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، که در مسجد امام جعفرصادق (ع)  برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کشوری قرآن،  بهانه ای برای درک و عمل  بهتر به تعالیم قرآن است، گفت: برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن با حضور نخبگان قرآنی در ارومیه ، اقدام مبارکی برای ایجاد انگیزه، توسعه و ترویج  بیشتر قرآن کریم در آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: رهنمودهای امام جمعه ارومیه و سایر علمای دینی استان، مطمئنا در برگزاری مطلوب، این دوره از مسابقات قرآنی، مؤثر و حائز اهمیت است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به وجود پربرکت آیت الله قریشی در استان به عنوان چهره شاخص قرآنی کشور اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف مهم مسابقات معرفی چهره های قرآنی و خدمات آنان در زمینه های مختلف قرآنی است.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی در امر معرفی چهره های شاخص قرآنی در سطح کشوری و بین المللی  پیشرفت چشمگیری داشته است و حضور قاریان  و حافظان بین المللی در چند سال اخیر از استان آذربایجان غربی، نشان از پتانسیل و ظرفیت قرآنی استان است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به توسعه موقوفات قرآنی، تأکید کرد: پیش بینی سازمان اوقاف، ایجاد ۱۰ وقف قرآنی برای هر استان است و با توجه به برگزاری مسابقات قرآن در استان، بهترین زمان فرهنگ سازی  و ایجاد انگیزه جهت افزایش وقف های قرآنی درآذربایجان غربی است./936/202/ب2

ارسال نظرات