۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۸۹۶
رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر:

دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در بوشهر برگزار می شود

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: برای نخستین بار دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم با شرکت ۱۱۰ نفر و حضور استاد بین المللی قرآن کریم طی سه روز در استان بوشهر برگزار می شود.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، احمد اسماعیلی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره مربی گری حفظ قرآن کریم طی سه روز از 28 تا 30 تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه و در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر «ما باید حداقل ده میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم» در استان بوشهر آغاز شده است.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف وامور خیریه استان بوشهر در این باره طرح گفت: این طرح شامل 9 رشته در سنین مختلف می باشد(یک جزء، دوجزء،سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، 30 جزء، حفظ موضوعی)، با توجه به اینکه کمبود مربی حفظ قرآن کریم سبب نقصان در اجرای طرح می شد طی برنامه ریزی های دقیق از سال 91 دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم به صورت متمرکز زیر نظر سازمان اوقاف در شهر مقدس قم برگزار شده است.

اسماعیلی درباره اجرای دوره مربی گری حفظ گفت: برای نخستین بار دوره  تربیت مربی  حفظ قرآن کریم با شرکت 110 نفر و حضور استاد بین المللی قرآن کریم طی سه روز در استان بوشهر برگزار می شود.

وی افزود: از شرایط لازم جهت شرکت در دوره، حافظ حداقل پنج جزء قرآن کریم و 18 سال تمام است و یکی از منابع تدریس در این دوره کتاب ((درسنامه حفظ قرآن کریم)) می باشد که زیر نظر سازمان اوقاف وبا تلاش جمعی از اساتید و نخبگان قرآنی کشور جمع آوری شده به شرکت کنندکان اهدا شده است.

رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تاکید کرد: این دوره در دو نوبت صبح و بعد ظهر برگزار می شود و در پایان دوره با اخذ امتحان شفاهی و کتبی از شرکت کنندگان با کسب میانگین نمره 70 موفق به دریافت گواهینامه مربی حفظ قرآن کریم زیرنظر سازمان اوقاف وامور خیریه خواهند شد./204/833/ب1

ارسال نظرات