۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۱۰۹۱۴
امام جمعه تبریز:

زنان با رعایت حجاب به مقابله با دشمن در جبهه نرم بپردازند

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال تضعیف بنیان خانواده است، گفت: زنان جامعه باید با رعایت حجاب در تقابل با دشمن در جبهه نرم مشارکت کنند.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌السلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم پیش از ظهر امروز در تجمع مدافعان حریم خانواده در تبریز با بیان اینکه نظام اسلامی و ملت ایران امروز درگیر نبرد نرم با دشمن هستند، اظهار داشت: دشمن امروز با مد گرایی و ترویج فرهنگ غربی به دنبال حاکمیت ضد اخلاق در ایران است.

وی حجاب را مربوط به ظاهر و مرتبط با بعد جسمانی انسان دانست و گفت: پوشش و حجاب انسان در ظاهر او متجلی می شود، اما حجاب ریشه در عفت داشته و عفت نیز برخواسته از فطرت انسانی است، کسی که محجبه است دارای اعتقاد به امر حجاب داشته و فطرت پاک او عفیف است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حرمت زن حق الله است و ریشه در عفاف و پاکدامنی دارد، گفت: حجاب میوه عفت و عفاف ریشه حجاب است، در قرآن عفت در معنای پاک دامنی و در برخی موارد به معنای قناعت وارد شده است اما در مفهوم حجاب عفاف درونی انسان است که او را از ارتکاب معاصی دور می کند.

وی با تأکید بر برنامه ریزی صحیح در ترویج امر حجاب، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اقدامات مؤثری در امر ترویج و فرهنگ سازی حجاب صورت گرفته است، اما امروز شاهد ضعف در حوزه فرهنگ سازی و ترویج حجاب هستیم و از سوی دیگر دشمنان نیز تهاجم فرهنگی خود را گسترده کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به ترویج فرهنگ غربی و تساهل گرایی در جامعه، تصریح کرد: فرهنگ تساهل غرب سبب ترویج بدحجابی در جامعه شده است و از طرفی دستگاه های فرهنگی نتوانسته اند آن چنان که باید در برابر حجمه فرهنگی غرب برنامه ریزی و فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال نفوذ فکری فرهنگی در میان جامعه است، ابراز داشت: اگر یک برنامه مدون که رهبر انقلاب نیز بارها بر این امر تأکید داشته است نداشه باشیم در برابر نفوذ دشمن نمی توانیم بایستیم، دشمن می خواهد مدگرایی و فرهنگ سهل انگاری را در جامعه رخنه دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه زنان باید با حفظ حجاب خود در این کار فرهنگی مشارکت کنند، گفت: دشمن برنامه های ضد فرهنگی گسترده ای را برای تضعیف بنیان خانواده تدوین نموده است، بنابراین با پرهیز از موازی کاری و فعالیت صحیح فرهنگی باید در برابر دشمن ایستاد.

وی افزود: در سوره نور حرمت و شخصیت زن با حجاب تبین شده است، هر زنی باید به حجاب از روی عبودیت و اعتقاد ملتزم باشد و رعایت مسائل اجتماعی دلیل بر رعایت آن نباشد./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات