۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۱۰۹۵۷
امام جمعه شهرری:

روحانیان محراب و منبر را دریابند

امام جمعه شهرری با تاکید براینکه روحانیان باید منبر و محراب را دریابند، گفت: دشمن در رقیق کردن اعتقادات مردم نسبت به محراب و منبر درصدد نابودی اسلام است.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی   امام جمعه شهر ری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید تبلیغات اسلامی شهرری که با حضور حجت الاسلام نوری‌زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار شهرری و جمعی از فعالان و مبلغان در اداره تبلیغات اسلامی شهرری برگزار شد، گفت: امروز دشمنان از همه ابزارها به ویژه شبکه‌های مجازی و اینترنتی در راستای تخریب دین و باورهای اعتقادی مردم بهره می‌برد.

وی افزود: دشمن که در این اقدام خبیثانه نهاد خانواده را هدف قرار داده متاسفانه تا حدودی موفق شده است و افزایش آمار طلاق و دین گریزی برخی جوانان گواه بر این کلام است.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن جامعه روحانیت تنها دو تریبون محراب و منبر را در اختیار دارد که اگر نسبت به این دو تریبون خدشه‌ای وارد شود در آن هنگام باید فاتحه اسلام و نظام اسلامی را خواند.

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید بر اینکه روحانیان باید منبر و محراب را دریابند، گفت: فعالیت‌هایی که امروز در حوزه فرهنگی صورت می‌پذیرد خوب است ولی کافی نیست بنابراین اداره تبلیغات اسلامی باید از ظرفیت‌ منبرها و عالمان عامل برای جذب جوانان نهایت استفاده را ببرد.

وی افزود: تولید محتوای مناسب جذب جوانان را به مساجد و هیئات مذهبی افزایش می‌دهد و این امر مساجد را از حالت امروزی که به خانه سالمندان تبدیل شده دور کرده و محلی برای مراجعه جوانان می‌شود.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه شهرری فرصت و ظرفیت مذهبی مناسبی برای تبلیغ و اشاعه معارف دینی دارد، تصریح کرد: در شهرری بیش از هزار و 700 هیات مذهبی فعالیت دینی دارند که شرایط منحصر به فردی برای فعالیتهای تبلیغات اسلامی به شمار می‌آید که امید است رییس جدید تبلیغات اسلامی شهرری از این ظرفیتها نهایت بهره و استفاده را ببرند.

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای انقلابی نظام است، خاطرنشان کرد: ثبات در مدیریت تحقق امور فرهنگی را قوی‌تر جامعه افزایش می‌دهد./202/813/ب1

ارسال نظرات