۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۱۰۹۷۵

همایش بزرگداشت شهید ثقه‌الاسلام در تبریز برگزار می‌شود

بیست و ششمین نشست از سلسله بزرگداشت‌های مفاخر آذربایجان با عنوان همایش بزرگداشت میرزا علی‌آقا ثقه الاسلام شهید در تبریز برگزار می شود.
شهید ثقه الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بیست و ششمین نشست از سلسله بزرگداشت‌های مفاخر آذربایجان با عنوان همایش بزرگداشت میرزا علی‌آقا ثقه الاسلام شهید فردا در تبریز به همت بنیاد پژوهشی شهریار و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، همایش قرار است فردا پنج شنبه 22 تیر از ساعت 17 در محل بنیاد پژوهشی شهریار واقع در چهار راه باغشمال برگزار شود که حضور عموم علاقه‌مندان در این مراسم آزاد اعلام شده است.

سخنرانی رئیسی‌نیا در زمینه تاریخ و همراه شهید ثقه الاسلام، صدری‌نیا با موضوع بازتاب اعدام ثقه الاسلام در شعر مشروطیت، قدیمی قیداری در زمینه اندیشه سیاسی ثقه الاسلام و همچنین جواد رنجبر با موضوع «تراژدی ثقه الاسلام؛ شهادت در خانه به دست بیگانه» از جمله برنامه های این همایش است.

یادآور می شود، میرزا علی‌آقا تبریزی مشهور به ثقةالاسلام تبریزی در ۲۹ دی ۱۲۳۹ در تبریز به دنیا آمد، او از علمای برجسته و مبارز آذربایجان و یکی از شهدای جنبش مشروطیت ایران بوده است. ثقه الاسلام از مشروطه‌طلبان و آزادی‌خواهان جدی نهضت بود و در عاشورای ۱۳۳۰ هجری قمری در تبریز به دست روس‌ها به دار آویخته شد.

گفتنی است، همایش بزرگداشت شهید ثقه‌الاسلام به همت بنیاد پژوهشی شهریار و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، صدا و سیمای استان و انجمن ایرانی تاریخ شعبه تبریز برگزار می شود./935/۲۰۴/ب2

ارسال نظرات