۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۱۰۹۸۴
مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا ارومیه:

حجاب از حریم خانواده صیانت می کند

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه گفت: حجاب با تقویت معنویت موجب آرامش فردی، جلوگیری از فساد و همچنین صیانت از حریم خانواده ها می شود.
اجتماع مردمی صیانت از حریم خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، راضیه پورحیدر امروز در اجتماع مردمی صیانت از حریم خانواده که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در خیابان امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز روزی است که در تاریخ ایران به عنوان روز دفاع از حجاب ثبت شده است زیرا امروز مصادف با روزی بوده که در آن تعدادی از مردم و علمای مشهد در 21 تیرماه سال 1314 در مسجد گوهرشاد به خاطر اعتراض به کشف حجاب رضاخانی به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: دشمنان در راستای مبارزه با اسلام و گرفتن حیا و عفاف از زنان ایرانی با روی کار آوردن رضاخان نقشه‌های پلید خود را در کشور اجرایی کردند و رضاخان که بعد از سفر به ترکیه تحت تأثیر قرار گرفته بود، بعد از برگشت به کشور در بهمن ماه 1313 هنگام افتتاح دانشگاه تهران به دختران دستور داد تا بدون حجاب در کلاس‌ها شرکت کنند و یک سال بعد در دی ماه 1314 قانون کشف حجاب را طور رسمی اعلام کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه ادامه داد: این کشف حجاب در آن زمان اعتراضات فراوانی را در ایران در پی داشت و حتی زنان ایرانی برای مقابله با قانون کشف حجاب تا سال‌ها، حبس شدن در خانه را به بیرون رفتن بدون حجاب ترجیح دادند؛ درواقع این قانون کشف حجاب و کشتار معترضان پایه‌های انقلاب را شکل داد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه تمام دنیا برای بی حجابی زنان تلاش می کنند ولی جامعه اسلامی همواره برای حفظ حجاب بهای زیادی پرداخته و حتی شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کرده است، توجه به امر حجاب نیز در وصیت نامه‌های شهدا به خوبی مشهود بوده به گونه‌ای که حجاب هم در کنار شهادت ارزش محسوب می‌شود.

پورحیدر با اشاره به اینکه حجاب در همه ادیان وجود دارد، تصریح کرد: کسانی که تنها حجاب را مختص به اسلام می‌دانند در این مورد دچار اشتباه هستند زیرا حجاب در همه ادیان و حتی اقوام مختلف وجود داشته و اسلام تنها این موضوع را تعدیل کرده است.

وی با بیان اینکه برای حفظ حجاب همه نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش نقش اساسی دارند، گفت: حجاب موجب پاکیزگی معنوی، تقویت معنویت، جلوگیری از فحشا و آرامش روحی در فرد می‌شود و در جامعه سبب صیانت از حریم خانواده‌ها می‌شود به گونه‌ای که خانمی که حجاب خود را حفظ می‌کند دیگر سبب معصیت مردان نشده و به این ترتیب از پاشیده شدن بنیان خانواده‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه با اشاره به اینکه در کشورهای غربی زن به عنوان یک کالا معرفی و تبلیغ می‌شود، عنوان کرد: تا زمانی که زنان به راحتی خود را مثل کالا عرضه می‌کنند و خریداران نیز آنها را تقاضا می‌کنند این قانون عرضه و تقاضا ادامه داشته و این امر عطش و میل نامشروع مردان را در پی خواهد داشت.

اجتماع مردمی صیانت از حریم خانواده به مناسبت 21 تیرماه سالروز بزرگداشت واقعه مسجد گوهرشاد با حضور هزاران نفر از بانوان محجبه و مؤمن در ارومیه برگزار شد./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات