۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۱۱۰۱۵
مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی:

حیا ریشه اصلی و زمینه‌ساز عفاف و حجاب در جامعه است

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در حوزه صیانت از خانواده باید پایه‌ها را محکم کنیم، گفت: ریشه اصلی و زمینه‌ساز عفاف و حجاب در جامعه، داشتن «حیا» است.
اجتماع مردمی صیانت از امنیت خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی امروز در اجتماع مردمی صیانت از امنیت خانواده که با موضوع «حجاب هویت صادق» در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ما باید به دنیا ثابت کنیم که می‌توان بر اساس دین جامعه را به بهترین نحو ممکن مدیریت کرد؛ از این‌ رو ضروری است توانمندی‌های دین خود را به تمام دنیا نشان دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و نقش غیرت دینی در این زمینه، افزود: غیرت ویژه یک قشر خاص نبوده و این خصلت باید در همه آحاد مردم اعم از زنان و مردان نهادینه شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: همه باید در مورد خانواده و جامعه خود احساس مسؤولیت داشته و برای حراست از ارزش‌های اسلامی آن قدم بردارند.

وی با بیان اینکه زن و مرد دو مجاهد در یک سنگر به نام خانواده هستند، ادامه داد: این دو باید در کنار یکدیگر و برای تعالی انسانیت تلاش کرده و در مقابل نفوذ اجنبی‌ها و دشمنان داخلی و خارجی بایستند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با تأکید بر اینکه در حوزه صیانت از خانواده باید پایه‌ها را محکم کنیم، تصریح کرد: ریشه اصلی و زمینه‌ساز عفاف و حجاب در جامعه، داشتن «حیا» است.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) مهم‌ترین مکارم اخلاق را حیا می‌داند، افزود: اصل همه خوبی‌ها درگرو حیا داشتن است؛ زیرا حیا هم بازدارنده بوده و هم وادارنده است؛ یعنی از بدی‌ها بازمی‌دارد و به خوبی‌ها وامی‌دارد.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه «الحیاء سبب کل جمیل»؛ حیا علت همه زیبایی‌ها است، گفت: حیا انسان را از انجام کارهای زشت بازداشته و او را در خلوت و جلوت از انجام گناهان دور می‌کند.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «الاسلام عریان و لباسه الحیاء»؛ اسلام برهنه است پس لباس حیا بر آن بپوشانید.

مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید حیا در همه جوانب امور جامعه مدنظر باشد، اظهار کرد: اگر همه مسؤولان و مدیران و آحاد مردم رعایت حیا داشته باشند بسیاری از مشکلات و درگیری‌ها از بین می‌رود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات