۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۱۱۰۲۸
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

والدین دغدغه بیشتری نسبت به حجاب فرزندان داشته باشند

رییس تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه پدر و مادر بهترین الگو برای رعایت عفاف و حجاب فرزندان هستند، گفت: باید والدین دغدغه بیشتری نسبت به حجاب فرزندان خود داشته باشند.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در مراسم تجلیل از بانوان محجبه و الگوی دستگاه‌های اجرایی، بر توجه و حساسیت بیشتر خانواده‌ها به مقوله عفاف و حجاب فرزندان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه پدر و مادر بهترین الگو برای رعایت عفاف و حجاب فرزندان هستند، اضافه کرد: خانواده و نقش پدر و مادر در تربیت صحیح و معرفی الگوهای برتر برای فرزندان، نقش پررنگ و اثرگذاری است که باید بیش از پیش از آن استفاده شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد با اشاره به جایگاه والای خانواده در جهت‌دهی فردی و اجتماعی فرزندان در عرصه‌های مختلف، افزود: بی‌شک خانواده و محیط صمیمی و با محبت خانه بیشترین اثرگذاری را در تربیت و ارائه الگوی مناسب در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی دارد؛ لذا نقش پدر و مادر در ارائه و انتقال مطالب و آموزش‌های صحیح به فرزندان، بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر اینکه باید والدین دغدغه و حساسیت بیشتری نسبت به حجاب و عفاف فرزندان خود داشته باشند، ادامه داد: درواقع والدین نخستین الگوی فرزندان هستند و در صورت برخورد و رفتار مناسب می‌توانند بیشترین تأثیر را هم بر فرزندان داشته باشند.

وی اظهار داشت: فرزندان آموزش‌های اولیه زندگی را از پدر و مادر فرامی‌گیرند؛ به همین دلیل باید پدر و مادر توجه داشته باشند که ابتدا خود عمل‌کننده به مسائل و نکاتی باشند که به فرزندان می‌آموزند.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: اجرای عملی دستورات دینی و آموزش‌های اجتماعی بیشترین اثرگذاری را در ذهن فرزندان دارد و توجه به این موضوع، سبب موفقیت خانواده‌ها در جهت‌دهی درست فرهنگی و اجتماعی به فرزندان می‌شود.

عضو شورای فرهنگی بجنورد در ادامه عفاف و حجاب را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: عفاف و حجاب با هم به زن امنیت می‌بخشد؛ بنابراین اگر عفاف بدون حجاب و یا حجاب بدون عفاف باشد نمی‌تواند جایگاه زن را در اجتماع حفظ کند.

گفتنی است، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخان به‌ عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

به این مناسبت از هفدهم تا بیست و سوم تیرماه برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات