۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۱۱۰۳۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

پوشش غربی با دستورات اسلام همخوانی ندارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: حجاب یا نوع پوشش غربی با تعابیر پذیرفته‌شده جوامع اسلامی همخوانی ندارد، در جامعه اسلامی الگوها از آیات قرآن و احادیث گرفته می‌شود و عدول از هر کدام این قوانین، عداوت ما را با قرآن و دین نشان می‌دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام محمد داداش زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به 21 تیرماه سالروز واقعه مسجد گوهرشاد، گفت: هشتاد سال از روزی که رضاخان، معترضان به بی‌حجابی را به خاک و خون کشید می‌گذرد و اما امروز بیش از هر زمانی شاهد به بار نشستن خون آن مظلومان و جهانی‌شدن آرمان آن انسان‌های والا هستیم.

وی اظهار کرد: عده‌ای معتقدند اگر جامعه ما نیز مانند جوامع اروپایی افراد در انتخاب نوع پوشش آزاد باشند حساسیت‌ها و مشکلات کمتر می‌شود، غافل از اینکه پوشش غربی با تعابیر پذیرفته‌شده جوامع اسلامی همخوانی ندارد چراکه در جامعه اسلامی الگوها از آیات قرآن و احادیث گرفته می‌شود و عدول از هرکدام این قوانین، عداوت ما را با قرآن و دین نشان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به حجاب و پوشش بانوان با چادر افزود: حجاب چادر یادگار حضرت زهرا (س) است، در قرآن صرفاً بحث حجاب مطرح‌شده و بحث چادر به شکل خاصی مطرح نشده ولی چادر به‌عنوان برترین حجاب برای بانوان است و مهم‌ترین پوشش مطلوب و فاقد جاذبه جنسی است.

حجت الاسلام داداش زاده تصریح کرد: تأثیر و تأثر متقابل بین حیا و عزت‌نفس وجود دارد، عزت‌نفس برابر است با ارزش فرد در دیدگاه خودش، اگر فردی مورد سرزنش، تحقیر یا مورد سوءاستفاده قرار گیرد عزت‌نفس وی تنزل می‌یابد و خود را ملزم به رعایت حجاب نمی‌داند و اگر فرد به‌تدریج حساسیت خود را از دست داد و حریم لازم با جنس مخالف و هم‌جنس را رعایت نکرد درنتیجه حیا در زن و مرد از بین می‌رود، ارتکاب گناه برایش عادی می‌شود و حجاب متناسب با جنسیت خود را رعایت نمی‌کند و نهایتاً عزت‌نفس وی دچار تنزل مضاعف می‌شود.

حجت‌الاسلام داداش زاده پوشش مناسب را مظهر حجاب باطنی و آراستگی درونی دانست و خاطرنشان کرد: حجاب صرفاً مسأله‌ای ظاهری نیست بلکه مظهر حجاب باطنی و به‌ عنوان آراستگی درونی و تلاش در جهت تأدیب نفس برای هر مرد و زن متدین قابل تفسیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ عفاف و حجاب در ادیان الهی فضیلت اخلاقی است، از این رو راهکارهایی از قبیل پاکی نگاه، حفظ حریم روابط زن و مرد، پرهیز از خودآرایی و خودنمایی مورد توصیه ادیان آسمانی به ویژه دین اسلام است.

گفتنی است، 17 تا 21 تیرماه به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهداء مسجد گوهرشاد مشهد که در پی اعتراض به قانون کشف حجاب رضاخان به شهادت رسیدند، هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است./936/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات