۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۱۱۰۵۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

طرح نشاط تابستانی دانش آموزان در کلاسهای معنوی اماکن متبرکه کوهبنان، استفاده معنوی 75 هزار نفر از برنامه های ضیافت الهی در امامزادگان بردسیر، اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی نیمه دوم تیرماه در امامزادگان کرمان و برگزاری دوره آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان گفت: طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت تابستانی دانش اموزان درامام زاده سید سلیمان ،بی بی عصمت و بی بی خاتون روستای جور در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: این طرح در راستای جهت‌ دهی و ارتقای سطح معرفتی و همچنین افزایش بینش معارفی برنامه‌هایی متناسب با روحیه دانش آموزان امسال در دو قالب مجزای کلاسی و خیمه معرفت قرآنی تدوین و اجرایی می شود.

مطیع دولت با اشاره به حضور بیش از 50 شرکت کننده در کلاسهای این طرح تابستانی از حضور 4 روحانی مبلغ به عنوان مربی خبر داد و گفت: علاقه مندان جهت شرکت در کلاسهای این طرح می توانند به اداره اوقاف شهرستان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: کلاس های این طرح تابستانی تا 25 مرداد ماه در اماکن مجری طرح دائر و در پایان برنامه ها از نفرات برتر هر پایگاه تقدیر خواهند شد.

استفاده معنوی 75 هزار نفر از برنامه های ضیافت الهی در امامزادگان بردسیر

حجت الاسلام حمید رضا حسین رضایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر گفت: طرح ضیافت الهی سازمان اوقاف همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در 4 امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان بردسیر برگزار شد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های متعدد فرهنگی و قرآنی با استقبال گسترده مومنان روزه دار همراه بود، ادامه داد: برنامه های جمع خوانی قرآن کریم به صورت روزانه، محافل انس با قرآن کریم ، جلسات تفسیر قرآن کریم، برگزاری ولادت امام حسن مجتبی (ع)، رحلت امام (ره) ، قیام 15 خرداد و ویژه برنامه خدیجه (س) مادر امت در امامزادگان شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین رضایی با اشاره به برگزاری 11 شناسه برنامه فرهنگی در این ایام افزود: بیش از 75 هزار نفر از مومنان و روزداران طی این ایام معنوی میزبان برنامه های اوقاف بودند.

وی به اجرای طرح افطار الصائمین با توزیع بسته های افطاری ساده در امامزادگان شهرستان در راستای فرمایشات خطیر رهبر معظم انقلاب در بحث افطاری اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم لیالی قدر و نماز عید سعید فطر از جمله برنامه های مهم اجرایی بود.

اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی نیمه دوم تیرماه در امامزادگان کرمان

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان از برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی جهت اوقات فراغت دانش آموزان از اواسط تیر ماه در امامزادگان کرمان خبر داد.

وی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقاف فراغت تابستانی و استفاده حداکثری جوانان و نوجوانان، با ارائه برنامه های فرهنگی و آموزشی و تفریحی در فضای معنوی امامزادگان عظیم الشأن هرساله با شروع تعطیلات تابستان آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد.

حجت الاسلام فاطمی افزود: امسال این طرح از نیمه دوم تیرماه در 37 کلاس تشکیل و تا 25 مرداد ماه ادامه خواهدداشت و کلاس های برگزار شده در قالب این طرح در مقاطع تحصیلی ویژه دانش آموزان برنامه ریزی شد که در اجرای این کلاس ها از روحانیون مبلغ بومی و غیر بومی در دو بخش خواهران و برادران به عنوان مربی استفاده می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان برگزاری کلاسهایی جهت تصحیح قرائت نماز در قالب طرح نشاط ،برگزاری برنامه های انس با قرآن، زیارت امامزادگان، غبار روبی ، برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی در طول طرح در بقاع متبرکه شاخص و دارای ظرفیت استان، برگزاری دوره های امامزاده شناسی و معرفت نسبت به امامزادگان استان و شهرستان، برگزاری آزمون و تجلیل از دانش آموزان و مربیان برتر در مراسم اختتامیه را از جمله دیگر برنامه های این طرح تابستانی ذکر کرد.

این مسؤول با بیان اینکه کلیه برنامه های فرهنگی اجرایی در اماکن متبرکه در راستای هدف قرار گرفتن امامزادگان عظیم الشان به قطب فرهنگی و گردشگری می باشد؛ افزود: در سال گذشته بیش از 2500 دانش آموز در کلاسهای این طرح سازمانی شرکت داشتند.

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان

جواد زمانی راد مسؤول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی و خطرجریان های تکفیری در اداره کل خبر داد.

وی افزود: دوره آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی فراگیران نسبت به عقاید و آداب و رسوم مذاهب اسلامی به منظور خنثی کردن توطئه ی دشمنان اسلام در حال برگزاری است.

زمانی راد تصریح کرد: این دوره آموزشی که با حضور حجت‌ الاسلام مصلحی استاد دانشگاه و حوزه در حال برگزاری است در خصوص کلیات مذاهب اسلامی، علل پیدایش و نحوه ی شکل گیری جریان های تکفیری، شیوه برخورد و نحوه ی تعامل با پیروان مذاهب اسلامی، عرفان های اسلامی مبتنی بر سیره اهل بیت(ع) و فرهنگ انتظار و مهدویت و نقد مدعیان دورغین از جمله مواردی است که در این دوره آموزش مورد بحث قرار می گیرد.

گفتنی است؛ دوره آموزشی فرق و مذاهب اسلامی باحضور کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های استان کرمان از تاریخ ۲۱ الی ۲۲ تیرماه به مدت دو روز در محل سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود./303/9709/ب1

ارسال نظرات