۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۵۱۱۰۵۴
مصادف با روز ملی عفاف و حجاب؛

دستورالعمل «عفاف و حجاب» در جامعه‌الزهرا‌ ابلاغ شد

رعایت مفاد دستورالعمل «عفاف و حجاب» در راستای صیانت از منزلت معنوی و جایگاه علمی و بین المللی جامعه الزهرا(س)، بر تمامی مخاطبان این مؤسسه لازم است.
حجاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل جامعه الزهرا(س)، دستورالعمل «عفاف و حجاب» مصادف با روز ملی «عفاف و حجاب»، از سوی حجت الاسلام سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) ابلاغ شد.

جامعه‌الزهرا‌(س) به عنوان نهاد علمی آموزشی در سطح ملی و بین‌الملل، دارای سابقه درخشانی است و با هدف احیای سنت‌های حوزوی و معرفی الگوی پوشش مطلوب و با لحاظ اقتضائات خاص این مجموعه در راستای برنامه‌های علمی آموزشی خود، «دستورالعمل عفاف و حجاب» را تدوین کرده  است.

در تدوین این دستورالعمل، علاوه بر آیات قرآن کریم، روایات و سیره نورانی معصومین(علیهم‌السلام) و فتاوای مراجع عظام تقلید به ویژه فتاوای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) از دستورالعمل‌های موجود در مراکز همسو و همطراز علمی و حوزوی نیز استفاده شده است.

دستورالعمل «عفاف و حجاب» چهار فصل «کلیات»، «کارگروه تعیین الگوهای پوشش و ظواهر خواهران»، «الگو و مصادیق پوشش و ظواهر» و همچنین «سایر مقررات» را دربردارد.

رعایت مفاد این دستورالعمل در محیط‌های عمومی، رسمی، فضای مجازی و رسانه‌ای و نیز مأموریت‌های سازمانی، در راستای صیانت از منزلت معنوی و جایگاه علمی و بین المللی جامعه الزهرا(س)، بر تمامی مخاطبان این مؤسسه لازم است./968/د۱۰۱/ی

ارسال نظرات