۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۱۱۰۶۵
رییس آموزش عالی قاسم بن الحسن:

بانوان دنباله رو فرهنگ غرب، جایگاه ارزشی خود را فراموش کردند

رییس آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) گفت: بانوان دنباله رو فرهنگ غرب با فراموش کردن جایگاه ارزشی خود دنبال سرابی هستند که از خارج کشور به آنها دیکته می شود.
سید محمدباقر علم الهدی

حجت‌الاسلام سید محمد باقر علم الهدی رییس آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به میزان آشنایی زنان از هویت خود در جامعه، گفت: امروزه بخش وسیعی از بانوان کشور اسلامی ایران نسبت به جایگاه رفیع خود در جامعه آگاهی کامل دارند و البته بخشی از آنان نیز از منزلت خود در ساختارسازی جامعه ناآگاه هستند.

وی اظهار داشت: اکثریت تبلیغات و برنامه‌هایی که از خارج کشور و به منظور سلطه بر فرهنگ و زندگی ایرانیان وارد می‌شود، متاسفانه برخی از بانوان ایرانی را تحت تاثیر این تهاجم فرهنگی غرب قرار داده است.

حجت‌الاسلام علم الهدی بیان داشت: فاصله گرفتن برخی زنان از هویت خود نتیجه این شبیخون فرهنگی دشمن علیه ملت نجیب و مومن ایران است.

رییس آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) درباره تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان دنبال سلطه بر کشور و ملت ایران هستند بنابراین تبلیغات زیادی علیه فرهنگ ایرانی اسلامی انجام می‌دهند اما برخی از بانوان به دلیل گرفتار شدن در مدل‌های فرهنگی غرب از رسالت اصلی خود یعنی همسری و مادری فاصله پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام علم الهدی ادامه داد: بانوان دنباله رو فرهنگ غرب با فراموش کردن جایگاه ارزشی خود دنبال سرابی هستند که از خارج کشور به آنها دیکته می شود، که متاسفانه این قشر با این گرفتاری هرگز به حقیقت دسترسی پیدا نمی کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، عنوان کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از بانوان فرصت‌های ارزشمند خود را برای رسیدن به قله‌های رفیع رسالت جایگاه زنان در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از دست می‌دهند. 

فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه ویژه ای برای زنان قائل است

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با اشاره به فرهنگ اسلامی و منزلت اجتماعی زنان، افزود: در کشور ایران فرهنگ اسلامی قداست و حرمت ویژه‌ای برای بانوان قائل شده است.

توجه ویژه پیامبر اکرم و ائمه اطهار به جایگاه زنان

وی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) درباره جایگاه زنان در جامعه اسلامی، تصریح کرد: حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: بانوان مثل گل‌های معطر و خوشبو هستند به همین دلیل به سرعت پژمرده می‌شوند و این نشان می‌دهد که زنان بسیار آسیب‌پذیر می‌باشد.

حجت‌الاسلام علم الهدی افزود: رسول اکرم(ص) می فرمایند: زنان ریحانه هستند به همین دلیل شغل‌های سخت و آزار دهنده مردانه روح و جان آنان را آزرده می‌کند و آنان را از رسالت اصلی خود در جامعه محروم می‌سازد./302/807/ب1

ارسال نظرات