۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۱۱۰۸۰
نه به چهارشنبه سفید؛

بانوی ایرانی؛ چهارشنبه آسمانی با رایحه حجاب رقم می زند

برخلاف هجمه ضد فرهنگی بدخواهان ایران اسلامی برای چهارشنبه سفید، بانوان مؤمن و محجبه سراسر کشور امروز چهارشنبه به مناسبت روز عفاف و حجاب، با چادر و حجاب کامل به خیابانها آمده و بر عهد خویش برای مقابله با هر حرکت ضدارزشی و دینی تأکید کردند.
تجمع حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، پوشش اسلامي براي زنان، از ضروريات دين مقدس اسلام است و آيات متعددي از قرآن بر اين مطلب دلالت دارند اما امروزه دشمنان و بدخواهان اسلام با ادعای حقوق بشر و تساوی حقوق زن و مرد، پوشش را براي زن دست و پاگير دانسته  و آن را برخلاف آزادي قلمداد می کنند.

مدعیان حقوق بشر با عنوان حمايت از حقوق زنان، مسأله حجاب را مانع آزادی و حضور وی در اجتماع عنوان می کنند درحالیکه پوشش اسلامي به نفع زن و جامعه است و محدودیت برای حضور بانوان در عرصه های اجتماعی نیست؛ به عبارتی آنان برهنگی را مساوی آزادی می دانند و نگاهشان به زن ابزاری و جنسی است.

این روزها وضعیت حجاب در کشورمان از تبلیغات ضددینی و به اصلاح حقوق بشرانه غرب از طریق رسانه ها به ویژه ماهواره و شبکه های پیام رسان موبایلی اثر پذیرفته و شاهد بدحجابی بانوان در مکان های عمومی و محیط های کار هستیم.

دشمنان اسلام با توطئه های مختلف درصدد تغییر و جابجایی ارزش های جامعه اسلامی و نگرش های دختران و زنان است که طرح «چهارشنبه سفید» از جمله آنهاست.

تبلیغ «چهارشنبه سفید»، چهارشنبه بدون چادر و حضور بانوان با لباس سفید در خیابانها از طریق ماهواره و شبکه های مجازی، طرح جدید دشمنان به بهانه آزادی بیشتر زنان در واقع توطئه ای برای اشاعه فرهنگ بی بندباری و مبتذل غرب است تا ارزش های بزرگی همچون حجاب، تهی جلوه داده شده و از این طریق زمینه برای نفوذ فرهنگی فراهم شود.

خوشبختانه 21 تیرماه سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و شهادت معترضان به قانون کشف حجاب از سوی رضاخان که روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، امسال مقارن با چهارشنبه بود و برخلاف تبلیغات ضد فرهنگی دشمنان برای چهارشنبه سفید، بانوان مؤمن و محجبه سراسر ایران اسلامی با چادر و حجاب کامل به خیابانها آمده و بر مقابله با هر حرکت ضدارزشی و دینی تأکید کردند.

«حجاب زیبا است، زیبایی نیست»، «آسمانی باش همچون فاطمه(س)»، «خواهرم چادرت ارزش است باور کن»، «خواهرم در بمباران فرهنگی برای اینکه تیر و ترکشی به شما اصابت نکند چادرت را محکم و سفت بگیر» حرف های بانوان محجبه ارومیه ای بود که بر روی پلاکاردها نقش بسته بود.

چهارشنبه سفید جایگاهی در جمهوری اسلامی ایران ندارد
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار رسا اظهار داشت: حضور زنان در همایش عفاف و حجاب به دنیا نشان می دهد که حجاب محدودیت نیست و زنان ایرانی سنگربان خانواده خود بوده و هیچگاه اجازه نمی‌دهند تا دشمنان حیا و عفت او را خدشه دار کنند.

شهلا تاجفر در ارتباط با موضوع چهارشنبه سفید نیز گفت: چهارشنبه‌های سفید یا آزاد را در راستای حفظ کرامت زنان ندانسته و رد می‌کنیم، کسانی که چنین طرحی را تبلیغ می‌کنند درصددند تا بانوانی را که در کشور زمینه انجام دادن تحولات و برنامه‌های این طرح را دارند تحریک کرده و گمراه کنند.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: چنین طرح‌هایی در جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی نداشته و از طرفی دیگر هم اسلامی بودن ما اجازه‌ای برای اجرای چنین برنامه‌هایی را نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دنیا از حجاب زن مسلمان ترس دارد و با هر توطئه‌ و نیرنگی می‌خواهد او را از حجاب دور کند، بزرگداشت روز ملی عفاف و حجاب پاسخ محکمی به همه دشمنان است که بدانند زن ایرانی هویت خود را با حجاب به دنیا نشان می‌دهد.

نفوذ فرهنگ غربی در بین خانواده‌ها عامل بدحجابی در کشور

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول(ص) در ارتباط با اهمیت حجاب اظهار کرد: حجاب جزو ضروریات زندگی بشر از نخستین روزهای خلقت بوده و است، حتی در قرون وسطی زنان اروپایی از حجاب استفاده می‌کردند هر چند که دیگر نشانی از آن فرهنگ در بین زنان امروز اروپا مشاهده نمی‌شود.

مریم میرآقایی با اشاره به نقش دشمنان برای کشف حجاب زنان مسلمان افزود: دشمنان امروز به خوبی دریافته‌اند که منشاء حجاب، حیا و عفت است بنابراین با عادی جلوه دادن رابطه محرم و نامحرم و ارتباط این دو جنس مخالف سعی دارد تا حیا و عفاف را جامعه کمرنگ کرده و زمینه بی‌حجابی زنان را فراهم کند.

وی ادامه داد: در اسلام حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه فروبستن چشم مردان از نگاه به زنان نامحرم و زینت‌های آنان نیز نوعی حجاب محسوب می‌شود.

میرآقایی در ارتباط با وضعیت حجاب در کشور نیز، تصریح کرد: در سال‌های اخیر وضعیت حجاب در کشور نامطلوب شده و این به دلیل ماهواره‌ها و به تبع آن نفوذ فرهنگ غربی در بین خانواده‌ها است.

بیان زیبایی های حجاب به صورت منطقی راهکاری برای ترویج حجاب

مهسا عبدی دختر 20 ساله‌ای که در اجتماع صیانت از حریم خانواده شرکت کرده بود با اذعان به تبلیغات دشمنان برای گسترش بی حجابی در کشور، گفت: در جامعه افراد باحجاب و طرفداران حجاب کم است برای این منظور وظیفه زنان باحجاب‌ است که با پریایی مراسم های متعدد، زیبایی های حجاب را برای همگان معرفی کنند.

وی افزود: برای معرفی حجاب توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر مهم است ولی در این میان افرادی هستند که به جای دعوت زبانی برای انجام کار نیکی مثل حجاب به زور متوسل می‌شوند و این متاسفانه نتیجه منفی در پی خواهد داشت.

این دختر جوان ادامه داد: برای تشویق زنان به حجاب باید زیبای های حجاب به صورت منطقی تبیین شود.

بی توجهی خانواده ها به گسترش بدحجابی در جامعه دامن زده است

پریسا کریمی، شرکت کننده دیگری در اجتماع صیانت از حریم خانواده است در گفت و گو با خبرنگار رسا گفت: حجاب یک نوع امنیت برای زن است و تنها مختص به زنان چادری نمی‌شود چه بسا زنانی که چادر نمی پوشند ولی حجاب اسلامی را رعایت می کنند.

وی افزود: باید در مراسم های حجاب، به زنان مانتویی و حتی خانم های بدحجاب‌ نیزاجازه حضور داده شود متأسفانه ممانعت از حضور بانوان بدحجاب در مراسم ها عاملی برای گریز آنها از حجاب و ارزش های دینی است.

کریمی ادامه داد: برای رعایت حجاب در جامعه باید مسؤولان به شدت برای اجرای این قانون در کشور تلاش کنند و از اقدامات سطحی بپرهیزند؛ آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی باید از دوران ابتدایی آموزش در مورد حجاب به دانش‌آموزان را در دستور کار قرار دهد.

وی در ارتباط با نقش ماهواره و تکنولوژی‌های جدید در گسترش بد‌حجابی در کشور گفت: به نظر من ماهواره به تنهایی نمی‌تواند عامل بدحجابی در کشور باشد بلکه خانواده‌ها نقش اساسی را در این زمینه دارند زیرا در سال‌های اخیر خانواده‌ها به سهل‌انگاری و بی‌توجهی به حجاب فرزندانشان به بدحجابی در کشور دامن زدند.

کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر عامل گسترش بدحجابی در جامعه
سکینه درویشی، بانوی میانسال مانتویی که در تجمع صیانت از حریم خانواده حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگار رسا بدحجابی را موجب سست شدن بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: زنان اگر خود را برای نامحرمان در خیابان‌ها آرایش نکنند بسیاری از مردان به آنان توجه نمی‌کنند و این امر نیز سبب طلاق عاطفی و بی‌توجهی مردان به زنان خود نمی‌شود.

وی افزود: وضع حجاب در ایران نامناسب است و متأسفانه امروزه به دلایل گوناگون امر به معروف و نهی از منکر نیز کم رنگ شده و برای تذکر به کسی جرأت نمی کنیم./502/936/ب1

گزارش از طاهره زینالی

ارسال نظرات