۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۱۱۰۹۹
مسؤول دفتر آیت الله شاهرودی:

حجاب موجب آرامش جامعه می شود

مسؤول دفتر آیت الله شاهرودی با بیان این مطلب که حجاب موجب آرامش جامعه می شود، گفت: برای مقابله با توطئه دشمنان علیه فرهنگ عفاف و حجاب باید عزم و جهادی همگانی در این حوزه صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، مسؤول دفتر آیت الله شاهرودی در مازندران امشب در جمع مردم کمال محله امیرکلا با اشاره به نگاه اسلام به آزادی، گفت: آزادی در اسلام به معنای رهایی از بندهای شیطان است تا انسان با آزادی از اسارت شیطان، بر اساس فطرت خود خداجو و کمال طلب خود در مسیر حق قدم بردارد.

وی افزود: آزادی غربی به جای کمال مطلوبی که خدا به انسان نشان داده است، جامعه را به سمت خودفراموشی، ولنگاری و اسارت جاهلیت مدرن غربی می ببرد.

استاد حوزه علمیه مازندران حدود اسلام را برای خارج نشدن انسان از راه حق بیان کرد و اظهار داشت: آزادی های غربی به ویژه عدم رعایت حریم انسانی و عفت عمومی، مصائب زیادی را نصیب جامعه غربی کرده است اما آن ها به جای بازگشت در مسیر حقیقت و رفع اشتباهات خود، ولنگاری و بی حجابی را نسخه شفابخش جوامع اسلامی و شرقی معرفی می کنند.

وی حجاب را موجب آرامش جامعه بیان و تأکید کرد: برخلاف برخی شبهات درباره حجاب خداوند در قرآن به صراحت بر رعایت حجاب تاکید نموده است که هم مردان و هم زنان باید عفیفانه زندگی کنند.

حجت الاسلام بابایی تبیین فرهنگ حجاب را از سوی مبلغان دینی خاطرنشان کرد و گفت: شبکه های ماهواره ای و رسانه های نوظهور از سوی غرب مبدل به بستری برای شبهه افکنی و روال ابتذال و بی بندوباری در جامعه تبدیل شده است و باید فعالان حوزه تبلیغ در این رسانه های حضوری فعالانه داشته باشند.

امام جمعه امیرکلا خواستار جهاد و عزمی همگانی برای مقابله با توطئه دشمنان علیه فرهنگ عفاف و حجاب شد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری با دستور به آتش اختیار شدن در حوزه فرهنگ تکلیف جدی را برای همه نیروهای ولایی و دلسوز متدین برای حفظ فرهنگ دینی در جامعه معین کردند و این دستور یک حکم شرعی برای همه است.

وی ادامه داد: متأسفانه وضعیت حجاب در جامعه ما بسیار نگران کننده است و تا کنون مصیبت های بسیاری را از جمله فروپاشی کانون بسیاری از خانواده ها را سبب شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری از نهادهای فرهنگی کشور رضایت ندارند، خاطرنشان کرد: آتش به اختیار شدن در حوزه فرهنگ به معنای کار فرهنگی عاقلانه، منطقی و تمیز است که در سطح جامعه اثر بخش باشد.

حجت الاسلام بابایی افزود: متأسفانه برخی از مسافران با توجه به گردش پذیر بودن مازندران، حجاب را رعایت نمی کنند و این مساله موجب گلایه و ناراحتی بسیاری از مومنان و مردم ولایی مازندران را فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: راه حل اصلی و مهم برای رفع معضل بدحجابی در جامعه ما همگانی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و اجرایی شدن آن از سوی همه آحاد جامعه است./1313/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات