۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۱۱۱۴۳
آیت الله سند بحرانی:

بهترین و مهم ترین سنگر نسل بشر خانواده است/ غرب به دنبال اشاعه فحشا و فروپاشی خانواده در کشورهای اسلامی

آیت الله سند بحرانی گفت: بهترین و مهم ترین سنگر نسل بشر خانواده است که اسلام بر آن تأکید بسیاری دارد و می فرماید پایه های آن باید تقویت شود.
بهترین و مهم ترین سنگر نسل بشر خانواده است/ غرب به دنبال اشاعه فحشا و فروپاشی خانواده در کشورهای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد سند بحرانی، استاد برجسته حوزه علمیه چهارشنبه شب در نشستی علمی با طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  گفت: نبوت هر نبی با امتش تنها از برون نیست.

وی با اشاره به امتیازات امت اسلام نسبت به امت های دیگر، افزود: غربی ها به دنبال اشاعه فحشا و از بین بردن و فرو پاشیدن خانواده ها هستند و خود سازمان ملل به این موضوعات معترف هستند، بهترین و مهم ترین سنگر نسل بشر خانواده است که اسلام بر آن تأکید بسیاری دارد و می فرماید پایه های آن باید تقویت شود.

آیت الله سند بحرانی با بیان این که بسیاری از مشکلات امروز مسلمانان ناشی از بی دینی و برنامه ها ریزی های غربی ها است، اظهار داشت: امت اسلام بر امت های دیگر برتری دارد؛ انسان قدم به قدم در آزمایش و امتحان الهی قراردارد.

وی ادامه داد: انسان می تواند در اوج عرفان دچار شهوت، غضب و تاریکی شود چون امتحانات الهی بسیار است و اگر انسان مقامات بالا را طلب می کند باید از امتحانات الهی سربلند خارج شود، در طول زندگی انسان، امتحان های بسیاری وجود دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که خداوند متعال علم مدیریت دارایی زمین را به هیچکدام از پیامبران جز رسول اکرم(ص) داده است، ابراز داشت: به همین دلیل در سوره حشر از «فیء» به معنای ثروت های زمین بحث شده است.

وی عنوان کرد: مدیریت ثروت های زمین تنها از آن خدا، رسول و دودمان پیامبر اسلام است، علت کار هم برقراری عدالت روی زمین است، این نشان می دهد که علم و قدرت مدیریت تئوریک و اجرایی کردن عدالت روی زمین فقط در اختیار خاتم الانبیا قرار دارد.

آیت الله سند بحرانی خاطرنشان کرد: کمونیست ها، بازار آزاد، نظام سرمایه داری و تجارت جهانی  حتی نمی توانند تئوری عدالت مالی در زمین را ساماندهی کنند، چون ابزار آن را در افق اندیشه خود ندارند از این رو وامانده اند؛ در تئوریک مانده اند چه برسد به این که بخواهند اجرا کنند.

وی اضافه کرد: سرمایه داری و فاصله طبقاتی از بین نمی رود مگر این که دستورات اهل بیت(ع) اجرایی شود، بیش از 50 سال قبل در حوزه ها بزرگانی گفتند که شاید پیامبر که بحث زکات طلا و نقره را مطرح کرده اند تاریخ مند باشد و جوتبگوی الان نباشد، چون الان نقدینگی روی طلا و نقره نیست و روی اسکناس و ثروت ملی می رود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که از سال ها پیش بحران و سونامی اقتصادی در دنیا به راه افتاد، گفت: در زمینه اقتصاد و پول دنیا گردبادی وجود دارد که هنوز نتوانسته اند جلوی آن را بگیرند، از این رو می بینیم که ناگهان بحران و تلاطم مالی به یک کشور می خورد و آسیب های بسیاری وارد می کند.

وی افزود: نویسندگان جهان در عرصه اقتصاد اعلام کرده اند که مشکلات اقتصادی جهان به دلیل ربا است و تأکید می کنند که دستورات پیامبر اسلام باید در زمینه پول و اقتصاد اجرایی شود، اقتصاد و سیستم پول چینشی زنجیره ای دارد و به یکدیگر متصل هستند از این رو اگر مشکلی ایجاد شود نمی دانند تعادل را حفظ کنند به همین دلیل تئوریسین های اقتصاد جهان دیوانه شده اند.

آیت الله سند بحرانی با بیان این که آشوب اقتصادی جهان ابرقدرت ها را به ترس و آماده باش در آورده است، اظهار داشت: بسیاری از تئوریسن های غربی اعلام کردند که این وضعیت به دلیل ربا است و به اهمیت دستورات اسلام اشاره کرده اند اما متأسفانه کسی این گفته ها را جمع آوری نکرده است.

وی افزود: بزرگترین کشیش بریتانیا یکی از تئوریسن های بزرگ اقتصادی دنیا است که بر مسأله ربا و ضرورت عمل کردن و بازگشت به دستورات پیامبر اسلام تأکید کرده است؛ اقتصاد سامانه ای مهم است که دارای رشته های بسیاری است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از متخصصان غربی در مسأله نقدینگی گفته این که پیامبر آخرالزمان بیان کرده که محور باید طلا و نقره باشد راست گفته است چون تعادل و آرامش نقدینگی در جامعه وابسته به طلا و نقره است، از ین رو اسکناس و کارت های اعتباری موضوعیت ندارند و تنها راه بازگشت به طلا و نقره است.

وی ادامه داد: برخی از تئوریسین های بزرگ دنیا بر این موضوع تأکید دارند در حالی که برخی بزرگان حوزه سال ها پیش تصور کردند که فرمایش پیامبر تاریخ مند است و شامل زمان حاضر نمی شود، سیستم کامل مدیریت سرمایه زمین همواره به دست پیامبر اسلام بوده است.

آیت الله سند بحرانی با بیان این که وجب به وجب معراج برای پیامبر امتحان بوده است، ابراز داشت: معراج دکترای ارشد نبوت است که کمالات پیامبر به شکوفایی بیشتر می رسد؛ برای برخی حوزه های روند تکاملی بشر هنوز حالت سرپرستی روحی حضرت آدم  هنوز بر قرار است، این که شیعیان در کنار امیرمؤمنان، حضرت آدم را زیارت می کنند بیهوده نباید و حتما دلیلی دارد.

وی عنوان کرد: انس و قرائت با قرآن کریم در زندگی انسان بسیار اهمیت و کاربرد دارد، افراد تنبل و مفت خور در معاف قرآنی راه ندارند بلکه تنها کسانی می توانند وارد شوند که کار کرده باشند، انس با قرآن نه تنها در دین بلکه در عوالم دیگر به درد انسان می خورد.

استاد حوزه علمیه درباره نوع زندگی انسان ها در بهشت، خاطرنشان کرد: سؤال می شود که در بهشت زندگی اجتماعی وجود دارد یا فرماندهی خواهد بود، این مسأله را متکلمان مطرح نکرده اند در حالی که روایات بسیاری وجود دارد که بهشت سلطنت پیامبر است، این نشان می دهد که مردم رها شده نیستند و سیستم حاکمی وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اسم تجلی مسمی است، امام رضا(ع) در آیات قرآن بدون اسمای الهی هیچ راهی به سوی خداوند وجود ندارد، تنها راه برای تقرب و توجه به خدا اسما است، اگر این چنین باشد چون اسم پیامبر مشتق شده از اسم خداوند است برای رسیدن به خدا به غیر از پیامبر راهی نیست، کسی که از پیامبر ببرد خود به خود از اسمای الهی بریده شده است.

آیت الله سند بحرانی در اسمای الهی پیامبر اسلام است، گفت: توجه کردن به خدا از راه صداهای لغات و کلمات راه رسیدن به خداوند است، کسی که با توسل می جنگد در واقع در حال جنگیدن با راهیابی به سوی خداوند است، توسل اصل آیین ایمان است.

وی افزود: برخی از عرفا هم گرفتار شبهات وهابیت می شوند و باید توجه داشت که افزون بر سقیفه سیاسی، سقیفه عرفانی هم وجود دارد، کتابی از شیخ جعفر کاشف الغطا به نام منهج الرشاد در رد وهابیت عرفانی و سلفی نوشته شده که تا کنون همانند آن نوشته نشده است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: برخی مسائل از سوی شیخ جعفر حل شده که در عروه و رساله ها آقایان هنوز حل نکرده اند، جنگ عرفانی بین دو دسته از علما وجود داشت که عده ای عرفای ولایی و دسته دیگر عرفای وحدتی و توحیدی بودند./1323/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات