۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۱۱۱۵۰
آیت الله علم الهدی:

بد حجابی تضییع خون شهدای مسجد گوهرشاد است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آنچه انقلاب اسلامی را حفظ می کند همین عفاف و حجاب است؛ چرا که اگر سفره دین از زیر پای جوانان ما کشیده شود، دیگر آن ها رزمنده مدافع حرم نخواهند شد و راه دشمنان خدا به کشور ما باز می شود.
تشییع شهداء مدافع حرم در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی غروب چهارشنبه در اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده که در پایان راهپیمایی گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب در محل ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد، اظهار کرد: در صبح گاه 21 تیرماه سال 1314 طبث برخی نقل ها بین 2 هزار تا 5 هزار انسان در ایوان مقدس مقصوره و شبستان های اطراف آن توسط گلوله های شیطانی عمال رضاخان به خاک و خون تپیدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در آن روز کسی نمی توانست نابودی تبار شیطانی پهلوی را پیش بینی کند و کسی نمی دانست که آن واقعه تابلو ارزشمندی برای مدافعان ارزش های دین و مجاهدان احیای احکام شرعی مورد تکریم و احترام قرار خواهد گرفت.

وی با مرور حوادث تأثیرگزار در شکل گیری قیام مسجد گوهرشاد، به تغییر مسیر سیاسی و دینی رضاخان پس از رسیدن به سلطنت اشاره کرد و گفت: مسیر سیاسی رضاخان تابلو شفافی در برابر اندیشه مردم انقلابی ما نصب می کند که بدانند معلوم نیست انسان ها در جاده دینمداری ثابت قدم بمانند.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: رضاخان شخصیتی بود که اولین دلیل شهرتش اجرای شعائر مذهبی و دینی بود و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در مراسم عزاداری شرکت می کرد و هیأت او به عنوان یکی از معروف ترین هیئات در تهران شناخته می شد اما سیاست های او به محض رسیدن به سلطنت تغییر کرد.

لزوم شناخت عمومی نسبت به نفاق دینی و سیاسی رضاخان

امام جمعه مشهد مقدس افزود: رضاخان پیش از سلطنت و زمانی که در جایگاه نخست وزیری قرار داشت، تمام شراب خانه ها و قمارخانه ها را تعطیل کرد و اقدامات وسیع و گسترده ای در خدمت به آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه(س) انجام داد و تکریم فراوانی نسبت به علمای مشهد و قم ابراز کرد و با این کیفیت به تاج و تخت رسید اما پس از رسیدن به سلطنت و سفر به ترکیه در سالهای 1306 و 1307، تعالیم دین ستیزی توسط بریتانیای استعمارگر به او دیکته شد و مسأله کشف حجاب را از آن تاریخ در کشور اجرایی کرد.

وی با تأکید بر خوی منافقانه رضاخان، تأکید کرد: آن مسیر عزاداری ها، زیارت عتبات مقدسه و بازسازی آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه توسط رضاخان به جایی ختم شد که دست رضاخان به خون 2 هزار تا 5 هزار انسان مدافع عفاف و حجاب در مسجد گوهرشاد آلوده شد.

آیت الله علم الهدی الهدی با بیان این که «به فرموده امیرمؤمنان(ع) نباید انسان ها را ملاک حق و باطل قرار داد»، افزود: همانطور که رضاخان از جایگاه عزاداری برای اهلبیت تبدیل به شخصیت جنایتکاری شد که در خانه خدا و در جوار بارگاه امام معصوم(ع) چند هزار انسان را به قتل رساند، ممکن است برخی شخصیت های سنگ زیرین انقلاب نیز همین مسیر را طی کنند. پس برای شناخت حق نباید به انسان ها توجه کنیم و تنها کسی که نماد جریان ارزشی است، حجت امام زمان(عج)، یعنی ولی فقیه است.

قیام مسجد گوهرشاد بی فایده بودن مذاکره با غرب را اثبات کرد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تبیین ماهیت قیام مسجد گوهرشاد، اظهار کرد: این قیام در درجه اول نشان داد که یک ملت با اراده انقلابی می تواند در برابر دشمنان خدا ایستادگی کند و ترور و شهادت او را از میدان خارج نخواهد کرد.

وی با اشاره به تشییع پیکر 4 شهید مدافع حرم در مراسم روز ملی عفاف و حجاب در مشهد، ادامه داد: 4 شهید حاضر در مراسم امروز شاهد 5 هزار شهیدی هستند که 82 سال قبل در این مکان به شهادت رسیدند . این شهدا نشان دادند که همان استقامت امروز نیز در مردم ما وجود دارد.

آیت الله علم الهدی افزود: قیام مسجد گوهرشاد افق جدیدی در مبارزه دینی را به نمایش گذاشت که از جنس قیام کربلا بود؛ در حالی که انقلاب مشروطه از جایی منحرف شده بود که عوامل آن فکر کردند می توانند از راه مذاکره با غرب به پیروزی دست یابند اما اثبات شد که غرب قصد دارد تمام هویت انسانی و ملی ما را در مطامع خود استخدام کند. از دل تعامل زمان مشروطه دیو درنده سیرت منافقی مانند رضاخان خارج شد که کارش را از نوحه خوانی آغاز کرد و به آدم کشی رسید.

قیام مسجد گوهرشاد چهره کریه مدرنیته غربی را رسوا کرد

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: قیام مسجد گوهرشاد چهره کریه مدرنیته را به مردم ما که در آن روز فریفته فرهنگ غرب بودند، نشان داد. این قیام اثبات کرد که مدرنیته غربی نه تنها به اعتقادات مردم ما رحم نمی کند، بلکه برای تسلط بر ما به جان مردم نیز رحم نخواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود بد حجابی را تضییع خون شهدای دفاع از عفاف و حجاب دانست و اظهار کرد: کسی که بخواهد خود را در شکل فرهنگ اجنبی غرب درآورد، به خون 5 هزار شهید این قیام خیانت کرده است. آنچه انقلاب اسلامی را حفظ می کند همین عفاف و حجاب است؛ چرا که اگر سفره دین از زیر پای جوانان ما کشیده شود، دیگر آن ها رزمنده مدافع حرم نخواهند شد و راه دشمنان خدا به کشور ما باز می شود./820/۲۰۲/ب2

 

 

 

 

 

ارسال نظرات