۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۱۱۱۷۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

عفاف و حجاب در ایران اسلامی انتخابی است نه تحمیلی

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: براساس مستندات تاریخی ملت ایران حجاب و عفاف را عاشقانه و عارفانه انتخاب کردند و تحمیلی نبود و همان زمان که دین همراه با ولایت را پذیرفتند حجاب و حیا و عفت را هم قبول کردند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در همایش تجلیل از نخبگان و فعالان و بانوان نمونه عفاف و حجاب خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز حادثه مسجد گوهرشاد مشهد، اظهار کرد: حماسه بزرگ مردم مشهد در مسجد گوهرشاد اگر چه لکه ننگی بر پیشانی نظام شاهنشاهی است؛ اما نقطه آغازی برای کار بزرگ‌تر و گسترده‌تر در کشور ما شد.

وی ادامه داد: این حادثه، فاجعه عجیب و مصیبت بزرگی بود که در آن عده‌ای در اوج مظلومیت و در خانه خدا هدف هجمه و هجوم ناجوانمردانه سربازان رژیم پهلوی قرار گرفته و به جرم پاکی و پاکدامنی به این فاجعه گرفتار شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فاجعه مسجد گوهرشاد نماد مظلومیت پایبندان به حجاب و عفاف است، خاطرنشان کرد: بُعد دوم حادثه مسجد گوهرشاد این است که نشان داد زن و مرد مسلمان ایرانی در نهاد خود غیرت دینی دارد؛ به‌ گونه‌ای که در اوج خفقان رضاخانی زن و مرد در مسجد جمع شده و به دفاع از عفاف و حجاب پرداختند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه حماسه مسجد گوهرشاد هیچ‌گاه از حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد، افزود: واقعه مسجد گوهرشاد نماد مقاومت عفاف و حجاب در مقابل جریان مخالفی است که نمی‌خواهد جامعه طاهر و عفیف باشد.

وی با اشاره به اینکه حادثه مسجد گوهرشاد نقطه عطفی است که نشان داد مقاومت در مقابل جریان‌های ضدارزشی جواب می‌دهد، اضافه کرد: در اوج خفقان در کشور ایران که رضاخان قلدر، قلدری خود را به همه نشان داده بود ملت ایران در مسجد گوهرشاد مقاومت جانانه و حضور معنادار خود را نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه واقعه مسجد گوهرشاد سرآغاز مقاومت ایمانی، فرهنگی و معنوی در مقابل هجمه افرادی بود که از معنویت و عفت و طهارت می‌هراسند، تصریح کرد: باید این حادثه مهم را تحلیل سیاسی، تاریخی و دینی کنیم.

وی افزود: اصل مسأله این است که در ایران اسلامی از همان روز اول اسلام همراه با عفاف و حیا و حجاب پذیرفته شد و کسی حجاب و عفاف را بر ملت ایران تحمیل نکرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در ایران حجاب عاشقانه، عارفانه و انتخابی است نه تحمیلی، اضافه کرد: ملت ایران همان زمان که دین همراه با ولایت را پذیرفتند حجاب و حیا و عفت را هم قبول کردند؛ از این‌ رو حجاب و عفاف زن و مرد ایرانی ریشه تاریخی، ایمانی و عقلانی دارد و احساساتی نیست./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات