۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۱۱۲۳۵
مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی خبر داد؛

برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در ۱۵۰ شهر جهان

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت های بخش بین الملل جشن های زیر سایه خورشید، گفت: این جشن ها در سال گذشته در ۱۱ کشور و امسال کاروان خدام در ۳۶ کشور جهان حضور دارند که در ۱۵۰ شهر جهان پوشش داده می شوند.
خدمترسانی 300 نفر از خدام رضوی به زائران پیاده اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجتبی مختاری، مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی در نشست دهمین دوره جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید امروز 22 تیرماه در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به بیان گزارش اجرایی این دوره پرداخت.

وی با بیان اینکه این جشن ها در 700 شهر کشور به صورت اعزام کارون ها به دورترین نقاط کشور است، افزود: 7 هزار عنوان برنامه در شهرهای مختلف از سوی این کاروانها برگزار می شود که تشکل های مردم نهاد عهده دار برگزاری این جشن ها هستند.

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی اظهار کرد: 3 هزار مجموعه مردمی در کشور مسؤولیت برگزاری این جشن ها را با 10 هزار نفر کادر اجرایی به عهده دارند که اغلب آنها نوجوانان و جوانان هستند.

وی با بیان اینکه همراه کاروان ها یک نفر از مبلغان جوان و خوش ذوق و انقلابی حضور دارند، تصریح کرد: این مبلغان به صورت گزینش شده هستند و از طرفی خدام هم در ابتدا 5/2 بیشتر جذب شدند و از بین آنها نیز گزینش صورت گرفت.

مختاری با بیان اینکه درهر استان 40 عنوان برنامه در قالب جشن های زیر سایه خورشید برگزار می شود، تصریح کرد: با توجه به تقویت رویکرد کمک به محرومان در سال گذشته 14 هزار بسته غذایی و 700 هزار اطعام در شب میلاد امام رضا(ع) انجام شد.

وی افزود: تهیه 1500 جهیزیه، 700 کار عمرانی در قالب تعمیر مساجد و منازل و آزاد سازی 250 زندانی که با کمک خدام و یا تأمین مالی صورت گرفته است از جمله دیگر فعالیتها در راستای کمک به محرومان در قالب جشن های زیر سایه خورشید است.

مختاری در ادامه با اشاره به فعالیت های بخش بین الملل جشن های زیر سایه خورشید گفت: این جشن ها در سال گذشته در 11 کشور و امسال کاروان خدام در 36 کشور جهان حضور دارند که 150 شهر پوشش داده می شوند.

وی با بیان اینکه برای بخش بین الملل 20 عنوان قالب برنامه ای وجود دارد، افزود: در بخش بین الملل در دیگر کشورها، مخاطب آنها فقط ایرانی نیستند و مردم آن کشورها هم مخاطب هستند./202/934/ب1

ارسال نظرات