۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۱۱۲۴۳
معاون پژوهش حوزه های علمیه استان ایلام:

مودت و رحمت با ایثار و فداکاری زوجین حاصل می شود

حجت الاسلام سلیمی گفت: مودت و رحمت با ایثار و فداکاری هر یک از زوجین بیش از پیش می شود و هیچکدام از زن و مرد نباید محیط خانه و خانواده را به یک پادگان نظامی تبدیل کنند.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون پژوهش حوزه های علمیه استان ایلام امروز در جمع بانوان بسیجی در مسجد ثقلین ایلام، اظهار داشت: خانواده رکن اصلی اجتماع است و سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

وی افزود: سلامت خانواده در صورتی تأمین می شود که زن و مرد به وظایف خود آگاه بوده و در جهت  عمل به وظایف خود تلاش کنند. از نشانه های آیات و معجزات خداوند این است که همه موجودات را به صورت زوج آفرید و آنها را مکمل هم قرار داده است.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره مبارکه روم ازدواج را از نشانه ها و آیات خود معرفی می کند که اگر در کنار هم قرار بگیرند مودت و رحمت را در بین آنها تضمین می کند؛ بنابراین خداوند این مودت و رحمت را در بین همسران قرار داده است، این مودت و رحمت در صورتی ماندگار خواهد بود که هر دو یعنی زن و مرد جدا از وظایفی که بر عهده هر یک از آنها گذاشته شده، وظایفی را بعنوان همسر بیان کرده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه ایلام تصریح کرد: مودت و رحمت با ایثار و فداکاری هر یک از زوجین بیش از پیش می شود، هیچکدام از زن و مرد نباید محیط خانه و خانواده را به یک پادگان نظامی تبدیل کنند، خداوند برای زن دو وظیفه مهم و اصلی  را بیان می کند، حفظ و قنوت.

وی تأکید کرد: منظور از حفظ، حفظ مال و ناموس است، یعنی زن باید در حضور و غیاب همسر از مال و ناموس او محافظت کند و یکی از راه های حفظ ناموس رعایت حجاب و عفاف است، چون که حجاب نشانه عفت است و خداوند دلیل رعایت حجاب را شناخت زنان بعنوان عفیفه و جلوگیری از آزار و اذیت مریض دلان معرفی می کند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان معنای قنوت، عنوان داشت: دومین وظیفه زن قنوت است، منظور از قنوت اطاعت و فرمانبری زن و حفظ ریاست مرد بر خانواده است، اگر اقتدار و قدرت مرد در خانواده نادیده گرفته شود آن خانواده مسیر انحراف و انحطاط را در پیش خواهد گرفت.

وی در پایان تأکید کرد: مرد هم در مقابل همسر خود وظایفی دارد که مهمترین آنها تأمین شرایط رفاهی زن و تأمین نیازهای عاطفی او است، زن اگر از توجه و محبت مرد سیراب نشود زمینه افسردگی او را فراهم می آورد و یک مادر افسرده توانایی تربیت نسلی شاداب و پرانرژی را نخواهد داشت. پس بر زن و مرد واجب است که در تأمین نیازهای یکدیکر کوشا باشند که سلامت خانواده را تامین کنند و به تبع آن جامعه را از انحراف و سستی نجات دهند./۸۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات