۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۱۱۲۸۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حجاب و عفاف ضامن امنیت پایدار جامعه است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: رعایت حجاب و عفاف از سوی مردان و زنان ضامن سلامت و امنیت پایدار جامعه اسلامی در بخش‌های مختلف است.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب در اسلام، اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از دوگانه‌های به‌ هم‌ پیوسته در فرهنگ اسلامی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه این مشخصه یکی از عوامل قدرت و عزت مسلمانان است، افزود: دشمنان اسلام برای شکست دادن اسلام و نظام اسلامی سعی در رواج بی‌بندوباری در جامعه دارند؛ زیرا آن‌ها به‌خوبی می‌دانند جز از این طریق نمی‌توانند، با قدرت روزافزون نظام اسلامی مقابله کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی که دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان خراسان شمالی هم هست، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف از زیباترین واژه‌ها و پسندیده‌ترین سجایای اخلاقی یک مسلمان به شمار می‌روند و این دو واژه همانند نماز و زکات ملازم یکدیگر هستند که به‌صورت مکرر در متون دینی ما ذکر شده است.

وی بر پایبندی بر ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: رعایت حجاب و عفاف از سوی مردان و زنان ضامن سلامت و امنیت پایدار جامعه اسلامی در بخش‌های مختلف است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه نهادینه شدن بیش از پیش حجاب و عفاف در جامعه نیازمند احساس مسؤولیت همگانی در این زمینه است، ادامه داد: اگر همه افراد به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند بدون شک بسیاری از کاستی‌ها و نواقص موجود در جامعه ازجمله وضعیت حجاب و عفاف بهبود می‌یابد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر لازمه زندگی اسلامی و حیات طیبه دینی است، تصریح کرد: باید ماهیت و حقیقت انسان را به‌خوبی شناخت و در مورد استعدادهای درونی انسان آگاهی کامل به دست آورد؛ زیرا مقام انسان بسیار والا است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف باید از عوامل و وسایل منطقی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: لازم است راه‌های مبارزه با منکرات ازجمله بدحجابی و بی‌حجابی را آموخت و موانع را شناخت و با توجه به پیچیدگی ساختار انسان راه تکامل را با عقلانیت و منطق به او نشان داد.

گفتنی است، بیست و یکم تیرماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخان به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

به این مناسبت از هفدهم تا بیست و سوم تیرماه برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات