۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۱۱۳۰۷
نماینده مردم تهران:

نمود رسمی شدن مذهب تشیع از تبریز بوده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع است، گفت: مذهب تشیع در تبریز برای کل ایران رسمی اعلام شده است.
حجت‌الاسلام مهدی شیخ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مهدی شیخ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی با مسؤولان استان آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار داشت: نگاهی به تاریخ پرفراز و نشیب تبریز نشان می‌دهد که این خطه همواره در سرنوشت کشور نقشی مهم، اثرگذار و جریان‌ساز داشته است.

وی با بیان این‌که رجال آذربایجان، علما و اندیشمندان تبریز در طول اعصار مختلف به ویژه تاریخ معاصر کشور زبان گویای ملت ایران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: به جرأت می توان گفت؛ هویت ایرانی اسلامی چه در ابعاد سیاسی و چه در ابعاد مذهبی و دینی، مدیون تبریز و علمای این دیار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نمود رسمی شدن مذهب تشیع از تبریز بوده است که امروز پس از گذشت سال‌ها از آن اقدام تاریخی، تمام جهان مردم ایران را محب اهل بیت عصمت و طهارت می شناسند و ایران اسلامی بزرگترین کشور شیعی جهان شناخته شده است.

حجت الاسلام شیخ با بیان این‌که در تاریخ سیاسی ایران نیز نهضت مشروطه از تبریز آغاز شده و مجلس مدیون مجاهدت علما و سرداران مجاهد آذربایجان است، گفت: تبریز 2018 قبل از هرچیز ظرفیت‌های منطقه و تبریز در حوزه گردشگری را ارتقا خواهد بخشید و عواید آن نصیب کل کشور خواهد شد.

وی با بیان این‌که انتخاب شهری از ایران به عنوان پایتخت نمونه گردشگری اسلامی فرصتی است که هر 57 سال نصیب کشورمان می‌شود، گفت: باید ظرفیت‌ها و توانایی‌ها را شناسایی کرده و اهدافی در حد ملی، منطقه‌ای، استانی و شهری داشته باشیم، ضمن این‎‌که نقش مردم در این مسأله باید پررنگ‌تر شود.

همچنین حجت‌الاسلام صادق طباطبایی‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان این‌که گردشگری باید معرف فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، نه این‌که فرهنگ دیگر کشورها را به ایران وارد کند، اظهار داشت: در حوزه گردشگری مهمتر از زیرساخت‌ها معرفی زیرساخت ها است، آن هم در رسانه‌هایی که فراملی فعالیت دارند.

وی ترویج فرهنگ گردشگری و توجه به اقتصاد توریسم مذهبی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تبریز به دلیل هم‌زبانی و فرهنگ اقلیمی با کشورهای مجاور حوزه وسیع گردشگری را به خود اختصاص داده که می‌تواند در برنامه های تبریز 2018 بیشتر مورد توجه قرار گیرد./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات