۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۵۱۱۳۲۸
امام جمعه کوهبنان:

حفظ حجاب نشان دهنده ارزش ها و باورهای جامعه است

حجت الاسلام جعفری با بیان این که در دین مبین اسلام به مسأله عفاف و حجاب و مزایای آن سفارش زیادی شده است، گفت: حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده به شمار می رود و این امر نشان دهنده ارزش ها و باورهای جامعه است.
عفاف و حجاب

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین مقوله عفاف و حجاب پرداخت و اظهار کرد: در سال 1314 رضاخان در یک اقدام بی شرمانه دستور به کشف حجاب داد و اما زنان متدین و آگاه ایران اسلامی، در مقابل این توطئه پلید ایستادگی و حجاب خود را حفظ کردند.

وی بیان کرد: در دین مبین اسلام به مسأله عفاف و حجاب و مزایای آن سفارش زیادی شده است و حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده به شمار می رود و این امر نشان دهنده ارزش ها و باورهای جامعه است.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) الگوی حجاب و عفاف زنان دنیا است، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار مایه افتخار اسلام، نبی مکرم اسلام (ص) و تمامی انبیا است؛ از این رو بانوان جامعه اسلامی باید از این شخصیت مهم در زندگی خود الگو بگیرند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: شبکه های ماهواره ای تلاش می کنند تا فرهنگ بی حجابی را در جامعه اسلامی ترویج دهند، بنابراین همگان وظیفه دارند با عنایت به توصیه های حضرت امام خمینی (ره) و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حجاب و عفاف صیانت کنند؛ چرا که اگر این دو حفظ شود، ارزش ها و خوبی ها حفظ می شوند و پیشرفت در تمام امور حاصل می شود.

وی با تأکید بر اینکه خداوند، عفاف و حجاب را برای رستگاری و سعادت دنیوی و اخروی افراد مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف از حقوق الهی بر گردن انسان ها است که رعایت آن، موجب افزایش سلامت و امنیت روانی اجتماعی افراد، کاهش بی بند و باری های اخلاقی و تثبیت بنیان خانواده و جامعه می شود.

امام جمعه کوهبنان افزود: از این رو  تهاجم فرهنگی دشمن بنیاد خانواده ایرانی را نشانه رفته و می طلبد بانوان با حفظ حجاب و عفاف خود سدی محکم در برابر تهاجمات دشمن باشند و با حفظ حجاب خود استحکام بنیان خانواده را حفظ کنند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه با نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف سلامت اجتماعی جامعه خود را افزایش دهیم، ابراز کرد: حفظ حجاب استحکام خانواده و  سلامتی جامعه را به دنبال دارد و سبب کاهش فساد و فحشا در جامعه می شود.

وی در پایان اضافه کرد:  امروزه هجمه اصلی دنیای استکبار به سمت بنیان خانواده ها است و باید در این راستا برنامه های فرهنگی خود را در برابر این شبیخون فرهنگی دشمن تقویت کنیم و حجاب و عفاف را باید هم مردان و هم زنان رعایت کنند./۳۰۲/۹۷۰۹/ب۱

ارسال نظرات