۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۱۱۳۳۶
رییس مرکز فقهی جواد الائمه:

حجاب و عفاف عقل و ایمان را به همراه خود می آورد

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که حجاب موجب امنیت و حفاظت بیرونی و عفاف امنیت و حیای داخلی است، گفت: به تعبیر بهتر حجاب و عفاف نوعی حیا است که وقتی آمد عقل و ایمان را به همراه خود می آورد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه، در گفت‌وگو با شبکه قرآن سیما با بیان این که حجاب هم قرآنی هم روایی و هم عقلی است، گفت: اجماعی بر حجاب در همه ادیان وجود دارد اما بین حجاب و عفاف تفاوت است چراکه حجاب در حکم پوشش و ظاهر بیرونی اما عفاف حیای درونی انسان هاست.

وی با بیان این که حجاب موجب امنیت و حفاظت بیرونی و عفاف امنیت و حیای داخلی است، تصریح کرد: به تعبیر بهتر حجاب و عفاف نوعی حیا است که وقتی آمد عقل و ایمان را به همراه خود می اورد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان به روایتی در این باره اشاره و اظهار کرد: در روایات اینطور آمده که جبرئیل بر حضرت آدم نازل شد و گفت که خداوند متعال شما را سلام رساند که از عقل، دین و حیا یکی را انتخاب کنید که ایشان حیا را انتخاب کردند و بدین ترتیب با انتخاب حیا عقل و دین را نیز همراه با آن خداوند متعال به ایشان اعطا کرد.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که حیا و عفاف اشیا با ارزشی هستند، بیان کرد: زن از عصاره های خلقت است که خداوند متعال پس از خلقت آنان عبارت فتبارک الله احسن الخالقین را به کار برد؛ بنابراین این اشیا با ارزش باید در پوشش و حجاب باشند.

وی با بیان این که همانطور که اشیا با ارزش در فروشگاه ها در گاو صندوق قرار دارند، اسلام نیز گفته که باید زنان در پوشش باشند، خاطر نشان کرد: البته بنا بر نظر فقها زنان می توانند پبش از خواندن خطبه عقد این حجاب را بردارند و خود را به خواستگار واقعی نشان دهند که فقهای شارع نیز اجازه داده اند که وی محرم او باشد

عضو اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: بنابراین این پوشش به معنای حفاظت و حیاست و باید برای آن ارزش قائل شد./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات