۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۱۱۴۰۵
آیت الله نعیم ‌آبادی:

تکریم و حفظ حرمت شورای نگهبان حفظ حرمت قانون است

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه تکریم و حفظ حرمت شورای نگهبان، حفظ حرمت قانون است و برای ما تأیید رهبری در همه امور کافی است، گفت: تا قانون اساسی هست، شورای نگهبان هم هست.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی گفت: این شورا نخستین نهاد ناظر کشور و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با عنایت و توجه حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تکریم و حفظ حرمت شورای نگهبان، حفظ حرمت قانون است و برای ما تأیید رهبری در همه امور کافی است افزود: تا قانون اساسی هست، شورای نگهبان نیز هست و اگر شورای نگهبان کم‌کاری کند و یا دچار اشتباهی شود، قطعا رهبر معظم انقلاب تذکر می‌دهند و این نشانه‌های ظرفیت قانون اساسی کشورمان و نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بندرعباس، نظارت جامع که ضامن سلامت و امنیت سیاسی و مدیریتی کشور ایران اسلامی است را از دیگر وظایف شورای نگهبان عنوان و تصریح کرد: امام راحل همواره در طول حیات خودشان بر ضرورت انجام وظیفه جدی شورای نگهبان تأکید داشتند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: امروز بسیاری از معاندان خارجی و کج اندیشان داخلی و رسانه هایشان گاهی با نظرها و رای این شورا مخالفت می کنند، تضعیف جایگاه قانونی شورای نگهبان کار درستی نیست و ما نباید هر زمانی که مطلبی طبق میل ما نبود با جوسازی ها به تضعیف جایگاه یک مجموعه بپردازیم بلکه باید از طریق راه های قانونی عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من در خطبه‌های هفته گذشته نگفتم که آب بندرعباس غیربهداشتی است فقط اعلام کردیم که آب بو می‌دهد اما سالم است و همین آب با همین کیفیت بد خدا می‌داند که چه تلاش‌هایی برای تهیه آن و رساندن آن به دست مردم می‌شود.

وی از همه مردم نمازگزار شهر بندرعباس و هرمزگان خواست تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنید چرا که اگر صرفه‌جویی نکنیم، آب جیره‌بندی خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: بحث هفته گذشته ما درباره کیفیت آب بود از مسؤولان خواهش می‌ کنیم تا مسأله آب را بررسی کنند تا مشکل از نظر مردم حل شود و از نظر مردم آب خوب باشد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی از مسؤولان خواست تا توجیه نکنند بلکه حقایق را منتقل کرده و مسؤولان بالادستی را در جریان مسائل و مشکلات قرار دهند تا دلسوزان جامعه ما مشکلات را پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه تاکید کرد:‌ باز هم من تکرار می‌ کنم که کیفیت آب خوب نیست اما غیر بهداشتی هم نیست.

وی تأکید کرد: من تا زمانی که این مشکل از نظر مردم حل نشود، این مشکل را در نماز جمعه تکرار می‌ کنم.

خطیب نماز جمعه بندرعباس با گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی، عنوان کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی را برای مردم بگویید. در قبل از انقلاب اسلامی، تأمین اجتماعی فقط در 3 نقطه شعبه داشت اما اکنون در 35 نقطه از استان واحد اجرایی تأمین اجتماعی فعال است و بیش از 911 هزار نفر تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند و من به سهم خودم از خدمت‌گزاران مردم در این سازمان قدردانی می‌کنم/۲۰۱/۸۵۱/ب۱

ارسال نظرات