۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۱۱۴۰۶
امام جمعه اهواز:

همه باید قدردان شورای نگهبان باشیم

نماینده ولی فقیه درخوزستان گفت: درتاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر شورای نگهبان نبود، قطعا خطرات زیادی برای ملت ما به وجود می آمد و این نعمت الهی را باید شاکر باشیم.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز، اظهار داشت: در آستانه تاسیس شورای نگهبان که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام راحل تشکیل شد، قرار داریم و حراست و حفاظت از قانون از اختیارات اصلی این نهاد موفق و پاک در دوران جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: درتاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر شورای نگهبان نبود، قطعا خطرات زیادی برای ملت ما به وجود می آمد و این نعمت الهی را باید شاکر باشیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی، گفت: امام صادق(ع) می فرماید(یحق علی المسلمین التعاطف و المواسات لاهل الحاجه) یعنی حق است که همه مسلمانان و مسؤولان زیربط به کمک محتاجان بشتابند و زندگی را برای آن ها سهل کنند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به روز 23 تیر که به گفتگو و تعامل سازنده با دنیا نامگذاری شده، ابراز داشت: ملت ما اهل مذاکره و منطق صحیح و استوار و اهل بدعهدی نیستیم اما مستکبران در مقابل حق باید خاضع باشند و امیدواریم دنیا به سمت گفتگوی صحیح و سازنده پیش برود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دعا می کنیم مولای ما صاحب العصر و الزمان هرچه زودتر ظهور کند و مشکلات جهان را با عدالت خود پایان بخشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درباره عفاف و حجاب، بیان داشت: روز 21 تیر روز سرکوب قیام مردم مشهد و تحصن آن ها در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی بود که به دستور مستقیم رضاخان ملعون اکثر مردم مظلوم به شهادت رسیدند که کمترین تعدادی که در آمارهای شهیدان این واقعه ثبت شده، 6 هزار نفر بودند.

خطیب نماز جمعه اهواز خاطرنشان کرد: حمایت قاطع خود را از این خصلت انسانی و اسلامی یعنی عفاف و حجاب که مایه استحکام خانواده است، اعلام می کنیم.

آیت الله موسوی جزایری به آثار مخرب و منفی بدحجابی اشاره کرد و گفت: بدحجابی و بی عفتی در خانواده و جامعه سبب افزایش طلاق، فروپاشی خانواده ها، اعتیاد و چندین مفسده دیگر خواهد شد، که حل این معضل بزرگ فقط رعایت عفاف و حجاب است.

وی در ادامه اظهار داشت: بدحجابی و بی حیایی سوغات غرب و دشمنان برای ملت ماست و برای مقابله با این بحران باید به اسلام ناب و سرچشمه اصیل و پاک محمدی روی بیاوریم و آن را سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم تا تضمین کننده خانواده ها و نسل های بعد از ما باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سالروز رحلت محدث کبیر و سرسلسله سادات جزایری، آیت الله سید نعمت الله جزایری ابراز داشت: آیت الله سیدنعمت الله جزایری در زمان علامه مجلسی زندگی می کرد و از فقها، مولفان و جزء ارکان نظام تشیع محسوب می شود.

امام جمعه اهواز در پایان خطبه به پیروزی غرور آفرین در آزادسازی موصل پرداخت و اذعان داشت: جوانان برومند عراقی که نیروهای متدین محسوب می شوند کار بسیار بزرگی را انجام دادند البته جمهوری اسلامی ایران هم نقش بسزایی در این پیروزی بزرگ داشت و ویژگی مهم این فتح بزرگ، لبیک به فتوای تاریخی مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله سیستانی بود.

گفتنی است در پیش از خطبه های نماز جمعه امروز اهواز، آقای معماری رییس دفتر شورای نگهبان خوزستان و دکتر جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان سخنرانی کردند./۲۰۱/۹۴۵۳/ب۱

ارسال نظرات