۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۱۱۴۲۴
امام جمعه پردیسان:

طرح هلال شیعی برای ایجاد شکاف قومیتی طراحی شده است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با نفی اصل مسأله هلال شیعی، گفت: هر چند در این منطقه تفکر شیعی در جریان است اما دشمنان اسلام با طرح چنین مسأله‌ای در صدد ایجاد اختلاف قومیتی، طائفه‌ای و عقیدتی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‏‌های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با قرائت آیه 109 سوره آل‌عمران، اظهار داشت: در رابطه با تفسیر این آیه از حضرت امام صادق(ع) سؤال شد که ایشان در پاسخ فرمودند؛ این آیه یعنی از خداوند اطاعت بشود تا معصیت نشود، خداوند یاد شود تا فراموش نشود و خدا شکر شود تا کفران نشود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این که کلام باید مطابق با واقع باشد، ابراز داشت:‌ تقوا لازمه صداقت بشری است از این رو انسانی که بخواهد صادق باشد در وهله نخست باید متقی باشد.

وی خاطرنشان کرد: به جای آن که خود را از محبان اهل بیت(ع) بدانیم بهتر است بکوشیم تا تابع و شیعه اهل بیت(ع) باشیم.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: اطاعت بی‌چون و چرای احکام و اوامر الهی و عدم ترک آن، یاد خدا و شکر نعمات الهی سه شرط رسیدن به مرحله بالای تقوا است.

وی‌ با بیان این که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بهترین اقتصاد را داشته باشد، افزود: هر گاه یاد خدا فراموش شود، اقتصاد کشور شیطانی می‌شود و معاملات ربوی ظاهری اسلامی می‌یابد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به مسأله هلال شیعی، اظهار داشت: نخستین بار پادشاه اردن این عنوان را مطرح کرد که از کشور یمن آغاز می‌شود و تا لبنان و غزه امتداد می‌یابد.

وی ابراز داشت: حسنی مبارک این هلال را همچون خنجری می‌دانست که می‌توانست نظام دشمنان تشیع را از بین برده و امنیت آنها را مخدوش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با نفی اصل مسأله هلال شیعی، گفت: هر چند در این منطقه تفکر شیعی در جریان است اما دشمنان اسلام با طرح چنین مسأله‌ای در صدد ایجاد اختلاف قومتی، طائفه‌ای و عقیدتی هستند  در حالی که در هلال مذکور تشیع، تسنن و ایزدی‌ها زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: انسان‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند افرادی هستند که در مقابل نظام سلطه ایستادگی و استقامت می‌کنند، صهیونیسم با نقشه شوم خود تلاش می‌کرد از نیل تا فرات را غصب کنند که مردم آن مناطق چنین اجازه‌ای به آنها ندادند.

امام جمعه پردیسان با بیان این که 80 درصد نقش جهان در دست تشیع است، خاطرنشان کرد: ظالمان صرفاً برای تسلط بر چاه‌های نفتی در منطقه جنگ به راه می‌اندازند و منطقه را ناامن می‌کنند./878/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات