۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۱۱۴۴۹
استاد حوزه علمیه قم:

تولد شیعه با نزول قرآن عجین شده است

حجت الاسلام میردامادی گفت: با توجه به روایات متعددی که از پیامبر اکرم(ص) به دست ما رسیده معلوم می شود که شیعه با نزول قرآن متولد شده است.
تقویم شیعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی میردامادی در دومین سالگرد شهادت رییس مجمع جهانی شیعه شناسی حجت الاسلام والمسلمین علی انصاری نیا که عصر امروز در مسجد امام علی(ع) قم برگزار شد، به تبیین برخی صفات شیعه ازدیدگاه علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار پرداخت و گفت: با توجه به روایات این کتاب در می یابیم که شیعه دوستدار امیرالمؤمنین(ع) بوده، به ایشان علاقه دارند، عدل و خلافتشان را تصدیق می کنند.

صفاتی چند از شیعیان حقیقی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که صفت بارز شیعیان امیرالمؤمنین(ع)، دیانت است، اظهار داشت: از دیگر صفات شیعیان می توان به تواضع در مشی، رفتار و غیره آنها اشاره کرد؛ اینها کسانی هستند که زندگی خود را تباه نکرده و در مجلس و محفلی که یاد خدا در آن نباشد، شرکت نمی کنند.

وی ادامه داد: شیعیان اهل حسادت نبوده و همواره نیت شان صلاح و خیرخواهی همگان است، چرا که اینها اهل «وَرَع» بوده و در هر حال تقوا پیشه می کنند.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به این که شیعیان ولایت پذیر هستند، عنوان کرد: شیعیان ولایت امیرمؤمنان(ع) را به درستی درک کرده و با همه وجود خود تابع دستورات اهل بیت(ع) هستند؛ همچنین در هر مجلسی که حضور پیدا کنند، فضائل اهل بیت(ع) را بر زبان جاری کرده و به یکایک آنها عشق می ورزند.

غیبت، سیاسی و غیر سیاسی ندارد

استاد حوزه علمیه قم با بیان حدیث امام صادق(ع) «برای ما زینت باشید نه مایه ناراحتی و زشتی، با مردم به نیکی سخن گویید و زبان خود را حفظ کنید» ابراز داشت: امروزه برخی می گویند، غیبت و تهمت در زمینه های سیاسی گناه محسوب نمی شود؛ به یقین این سخن اشتباه است چراکه غیبت و تهمت سیاسی و غیر سیاسی ندارد.

وی در پایان با اشاره به حدیث نبوی «یا علی انت و شیعتک هم الفائزون» بیان کرد: همه اقوال در مورد پیدایش شیعه مبنی بر اینکه شیعه در زمان آل بویه، صفویان و غیره متولد شده است، غلط است؛ با توجه به روایات متعددی که از پیامبر اکرم(ص) به دست ما رسیده معلوم می شود که شیعه با نزول قرآن متولد شده است./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات