۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۱۱۴۶۵
آیت الله علما:

ذکر خدا سبب بصیرت و بیداری می شود

آیت الله علما گفت: ذکر خدا سبب بصیرت، آگاهی، بیداری و انقلابی بودن افراد شده و انسان را از گناهان بازمی دارد.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خویش در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه تصریح کرد: ذکر خدا همچون خون در بدن آدمی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ابراز داشت: اگر انسان دچار کم خونی شود سبب ضعف و  در نهایت مرگ می شود روح انسان نیز به واسطه ذکر و یاد خداوند متعال تقویت خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر ذکر خدا بیان داشت: ذکر خدا سبب بصیرت، آگاهی، بیداری و انقلابی بودن افراد شده و انسان را از گناهان بازمی دارد.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: ذکر خدا بازدارنده بوده و انسان را از انحراف و گمراهی نجات می دهد، سبک و سیاق اسلام به واسطه ذکر خدا حفظ می شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: ائمه اطهار (ع) نیز به شب زنده داری و ذکر خداوند توجه بسیاری داشتند و تمام زندگی خویش را متوجه پروردگار جهانیان می دانستند.

آیت الله علما تصریح کرد: زندگی ائمه  اطهار (ع) سرشار از تاکید بر توجه و ذکر خداوند بود، نعمت های الهی نشان دهنده قدرت لایزال الهی است بنابراین ذکر خداوند سبب درک قدرت خداوند خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: گرفتاری و مشکلات در هر شأنی از شئون از بی توجهی و غفلت از خداوند نشأت می گیرد و این سبب گرفتاری و انحراف به سمت غیرخدا خواهد شد.

وی گفت: ذات انسان طغیان گر بوده و تنها ذکر و یاد خداوند سبب جلوگیری از سرکشی انسان خواهد شد بنابراین آیات و روایات جملگی نسبت به یاد خداوند تأکید فراوانی داشتند.

وی با بیان اینکه انسان باید حق تقوا را به جا آورد بیان داشت: رفاقت با خداوند و مطیع امر الهی نجات بخش و سبب رشد انسان خواهد شد.

آیت الله علما در پایان تأکید کرد: ایمان و اعتقاد به خداوند اگر در مردم و مسؤولان وجود داشته باشد جامعه یکپارچه الهی شده و نظام به سمت خداوند ودستورات دینی حرکت خواهد کرد./۲۰۲/۸۵۷/ب۱

ارسال نظرات