۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۱۱۴۷۷
معاون ارتباطات امور حوزه های علمیه خواهران:

آذربایجان‌شرقی کمترین تعداد مدارس علمیه خواهران را دارد

معاون ارتباطات امور حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: استان آذربایجان‌شرقی کمترین تعداد مدارس علمیه خواهران را نسبت جمعیتش دارا است.
دیدار با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابراهیمیان، معاون ارتباطات امور حوزه های علمیه خواهران کشور صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: شورای عالی حوزه علمیه خواهران کشور در اقدامی مهم مجمع خیرین را در هر استان تشکیل داده است.

وی با بیان این‌که اهداف این مجمع بر اساس اساسنامه و با هدف توسعه مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور طرح‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: کمترین تعداد مدارس علمیه خواهران نسبت به جمعیت در استان آذربایججان‌شرقی و بیشترین مدارس علمیه در استان های اصفهان و تهران است.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به این‌که تبریز به واسطه سابقه مهم تاریخی و دینی و همچنین وجود مراکز بزرگ صنعتی و اقتصادی بایستی در تشکیل مجمع خیرین حوزه های علمیه پیشگام باشد، گفت: با توجه به بازار بزرگ تبریز و صنعتی بودن استان آذربایجان‌شرقی انتظار داریم حمایت جدی خیرین از حوزه علمیه خواهران را شاهد باشیم.

معاون ارتباطات امور حوزه های علمیه خواهران کشور در بخش دبگری از سخنان خود با تأکید بر کیفی سازی  در مسائل آموزشی و پژوهشی حوزه های علمیه گفت: خوشبختانه مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی موفقیت های چشمگیری در این عرصه داشته‌اند، چنانکه نتایج جشنواره علامه حلی این مسأله رل تأیید می کند.

وی با بیان این‌که آذربایجان و تبریز شهری شناخته شده در کشور و کل جهان است، افزود: انتظاراتی که از تبریز با توجه به تاریخ و هویت عظیم اسلامی و شیعی، می رود، بیش از دیگر استان‌ها و شهرهای کشور است، انتظار داریم گام‌های جدی در راستای احیای حوزه های علمیه استان و ارتقای سطح آموزشی در این استان صورت گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به حمایت متولیان دینی و فرهنگی برخی شهرهای کشور از مدارس علمیه خواهران اظهار داشت: برای مدرسه علمیه خواهران میاندوآب 18  باب مغازه جهت تأمین منابع مالی و هزینه های امور جاری راه‌اندازی شده است، با این حال برخی مدارس علمیه هنوز فاقد منابع مالی پایدار هستند./202/935/ب1

ارسال نظرات