۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۱۱۴۸۲
مدیرعامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران:

جامعه خیرین حوزه در ۲۸ استان راه‌اندازی می شود

مدیرعامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران در ۲۸ استان کشور راه‌اندازی خواهد شد.
دیدار با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام فاضلی، مدیرعامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این مرکز سال گذشته به صورت رسمی راه اندازی شده و به عنوان یک مؤسسه ثبت و مجوز فعالیت را از وزارت کشور گرفته است.

وی با بیان این‌که جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران در 28 استان کشور راه‌اندازی می شود، خاطرنشان کرد: توسعه فیزیکی مدارس علمیه خواهران، تأمین منابع پایدار برای اداره امور جاری مدارس و تأمین نیازهای مالی طلاب مستضعف و کم‌برخورار از مهم‌ترین اهداف و برنامه های مرکز است.

حجت الاسلام فاضلی با بیان این‌که هم اکنون در 12 استان جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران راه اندازی شده و استان آذربایجان‌شرقی نیز در اولویت قرار دارد، گفت: متأسفانه تجربه نشان داده مدارس علمیه تأسیس می‌شوند، اما پس از آن تأمین هزینه های جاری خود تبددیل به معضلی برای متولیان می شود.

وی با بیان این‌که تکیه بر منابع دولتی به هیچ عنوان مورد رضایت متولیان حوزوی نیست، تصریح کرد: بایستی منتابع مالی پایدار برای اداره امور جاری مدارس علمیه خواهران تعریف شود، چنانکه برخی مدارس از سوی خیرین احداث می شوند و هزینه های جاری از سوی موقوفات تأمین می شود.

مدیرعامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این‌که برخی از مدارس نیز تنها از سوی حمایت خیرین تأمین مالی در امور جاری می شوند، افزود: متأسفانه برخی مدارس علمیه نیز نه موقوفه و نه حامی مالی از سوی خیرین دارند، که در نهایت منجر به تعطیلی آنها می شود، جامعه خیرین به دنبال رفع مشکلات این چنین بوده است.

وی با بیان این‌که نیازمند حمایت جدی نمایندگان ولی فقیه در استان ها برای اداره امور مدارس علمیه خواهران هستیم، گفت: امسال در استان آذربایجان شرقی بیش از 300 نفر متقاضی تحصیل در یک مدرسه علمیه خواهران بوده‌اند که تنها 60 نفر پذیرش شدند، بایستی به فکر توسعه فضای آموزشی نیز باشیم.

حجت الاسلام فاضلی ادامه داد: زمینی در شهرک ارم تبریز به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران واگذار شده که به دلیل عدم نبود منابع مالی امکان احداث طرح وجود ندارد، حداقل انتظار داریم این زمین حصارکشی شده و پس از تأمین هزینه، پروژه احداث آغاز شود، زمینی نیز به متراژ بیش از دو هزار مترمربع در جلفا وجود دارد که در صورت حمایت طرح‌های لازم اجرایی خواهد شد./202/935/ب1

ارسال نظرات