۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۱۱۴۹۲
متولی مدرسه علمیه ثقلین تهران مطرح کرد؛

بدحجابی عامل فروپاشی بنیان خانواده

متولی مدرسه علمیه ثقلین تهران گفت: عدم رعایت حجاب آسیب‌های اجتماعی فراوانی در جامعه به دنبال دارد و بد حجابی یکی از عوامل متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی متولی مدرسه علمیه ثقلین تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه رعایت حجاب متضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: حجاب از ضروریات دین اسلام است.

وی افزود: اهمیت و ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی باید درک شود چرا که اجتناب از آن تضییع حدود الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان اینکه ارزش و جایگاه زن در اسلام همانند گوهر گرانبهایی است که باید در پوشش حجاب از چشم بیگانگان محفوظ بماند، ابراز کرد: اسلام حجاب را برای بانوان مومن واجب کرد تا مورد تکریم قرار بگیرد.

متولی مدرسه علمیه ثقلین تهران زن را مخلوق محبوب الهی دانست و اظهار داشت: در آیات و روایات به جایگاه متعالی زنان عفیف بسیار اشاره شده است.

وی بدحجابی را یکی از پیامدهای طلاق بیان کرد و گفت: عدم رعایت حجاب آسیب‌های اجتماعی فراوانی در جامعه به دنبال خواهد داشت و امروز یکی از عوامل متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها همین بدحجابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی با تاکید بر اینکه اسلام در سایه رعایت چارچوب‌ها و با انجام قوانین الهی می‌تواند مقتدر و قدرتمند باشد، گفت: رعایت حجاب و عفاف به عنوان قانون الهی جامعه اسلامی را از فساد و تباهی حفظ کرده و متضمن پیشرفت جامعه‌ در همه ابعادهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی می‌شود.

متولی مدرسه علمیه ثقلین تهران با اشاره به تمدن اسلامی اندلس، تصریح کرد: دشمن، اسلام هفتصد ساله در اندلس را به وسیله زنان و دختران بزک کرده که موجب انحراف مسلمانان شد، ساقط کرد، امروز نیز دشمن همان برنامه را برای کشور جمهوری اسلامی در نظر گرفته است.

وی افزود: عدم رعایت شؤونات اسلامی خطرجدی برای اسلام به شمار می‌رود. امروز اگر مدافعان حرم در جبهه نبرد حق علیه باطل مبارزه می‌کنند به سبب ایمانی است که با پرهیز از گناه در وجودشان تقویت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی اضافه کرد: امروز همه هم و غم دشمن این است تا جوامع اسلامی را به سمت و سوی فساد و تباهی سوق دهد تا بتواند اقتدار آنان را نابود کرده و بر آنها تسلط پیدا کند به همین دلیل امروز حفظ دین از اوجب واجبات به شمار می‌رود.

متولی مدرسه علمیه ثقلین تهران در پایان خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر و رعایت حجاب از ضروریات دین است و اختصاص به یک ایام خاص ندارد پس لازم است مردم و مسؤولین در تمام طول سال به انجام این دو اصل پایبند باشند./302/807/ب1

ارسال نظرات