۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۱۱۴۹۴
امام جمعه تبریز:

استحاله فرهنگی نظام هدف نهایی دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: استحاله فرهنگی و زیر سؤال بردن اصل نظام اسلامی هدف اصلی دشمنان انقلاب است.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان امروز در اجلاسیه مشترک هیأت امنا و مجمع خیرین حوزه های علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی که در کانون بسیج جوانان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان به دنبال انحراف در مسیر انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی با بیان این‌که استحاله فرهنگی و زیر سؤال بردن اصل نظام اسلامی هدف اصلی دشمنان انقلاب است، خاطرنشان کرد: خطرناک ترین نوع تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران، مربوط به حوزه گفتمانی و هویتی است، بدین گونه که دشمن با کمک رسانه‌های فراگیر خود به دنبال القای باورهای غلط از اسلام، مکتب تشیع و انقلاب اسلامی ایران هستند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان داخلی و خارجی با راه اندازی جنگ تمام عیار فرهنگی درصدد ضربه به گفتمان انقلاب اسلامی و تحریف اندیشه های امام راحل هستند، گفت: حتی هدف گروهک‌های تروریستی همچون داعش در گام نخست؛ به چالش کشیدن هویت نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه در خط مقدم مقابله با تهدیدات فرهنگی و عقیدتی دشمنان هستند، تصریح کرد: در این میان نقش حوزه علمیه خواهران اهمیتی مضاعف دارد، چرا که بخش قابل توجهی از برنامه‌های تخریبی دشمن در حوزه بانوان و خانواده استوار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از وضعیت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی گفت: طی بازدیدی که از حوزه علمیه خواهران جلفا داشته‌ام، امیدوار به فعالیت مدارس علمیه استان شدم، اما آمارهایی که امروز از سوی مسؤولان شورای عالی حوزه ارایه می شود؛ نگران کننده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: وجود بیش از 50 مدرسه علمیه خواهران در اصفهان نشان می دهد که همتی گسترده در آن استان صورت گرفته که ما نیز باید چنین اقداماتی داشته باشیم. البته باید دانست برای گسترش مدارس علمیه خواهران و اثرگذاری این مراکز در فرهنگ عمومی جامعه نیازمند امکانات و حضور فعال خیرین هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که همه باید دست به دست هم دهیم تا خلأ وجود مدارس علمیه خواهران در استان جبران شود، افزود: در چند سال اخیر اقدامات ارزشمندی از سوی آیت الله مجتهدشبستری در عرصه حوزه های علمیه برادران صورت گرفته است، اما در عرصه گسترش کمی و کیفی مدارس علمیه خواهران بایستی به صورت جدی وارد عرصه شویم و از ظرفیت خیرین استان استفاده کنیم./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات