۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۱۱۵۳۹

آغاز طرح میثاق طلبگی حوزه علمیه مازندران در نوشهر

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران از آغاز طرح میثاق طلبگی در نوشهر خبر داد.
میثاق طلبگی

حجت الاسلام جعفر طبرسی، کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از آغاز طرح میثاق طلبگی در نوشهر خبر داد.

وی با بیان این که این طرح در دو مرحله برگزار می شود، افزود: مرحله نخست طرح میثاق طلبگی از روز گذشته در نوشهر آغاز و تا بیست و نهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مرحله دوم طرح میثاق طلبگی از سی ام تیر ماه در نوشهر آغاز و تا ششم مرداد ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در مرحله اول و دوم این طرح بیش از 320 طلبه جدیدالورود حوزه علمیه استان شرکت دارند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که شیوه شرکت در این دوره به صورت تفکیک سن است، خاطرنشان کرد: طلاب زیر 18 سال در مرحله نخست و طلاب بالاتر از 18 سال نیز در مرحله دوم طرح میثاق طلبگی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان این که در این دوره برنامه تربیتی و اخلاقی برای طلاب جدید الورود در نظر گرفته شده است، افزود: آشنایی دقیق طلاب با نظام تعلیم و تربیت حوزه، مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی، آشنایی با فرصت ها و آسیب های زندگی طلبگی، انس با قرآن و نماز جماعت، آشنایی با اساتید برجسته و ارزیابی اخلاقی و تربیتی طلاب از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره برای طلاب جدید الورود است.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در  این دوره از ظرفیت اساتید مشاوره بومی نیز استفاده خواهد شد، بیان داشت: این اساتید مرکز مشاوره استان ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای برنامه های مشاوره ای در حوزه علمیه استان هستند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز نیازمندیم همه طلاب حوزه علمیه با اصول و مهارت های مشاوره ای آشنا شوند، تصریح کرد: یک طلبه برای موفقیت در فعالیت های تبلیغی به شدت نیازمند فراگیری اصول مشاوره است.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در طرح میثاق طلبگی کارشناسان مشاوره تست کتل و نئو از طلاب جدید الورود به عمل خواهند آورد، خاطرنشان کرد: انجام تست شخصیتی برای طلاب از سوی اساتید مشاوره از اهمیت بالایی برخوردار است که برای موفقیت طلبه در مسیری که گام نهاده بسیار اثرگذار است.

وی همچنین از حضور اساتید اخلاق در این دوره خبر داد و تصریح کرد: این اساتید اعزامی از قم مهم ترین سرفصل های مسائل اخلاقی و تهذیبی حوزه را برای طلاب جدید الورود تبیین و تشریح می کنند.

حجت‌ الاسلام طبرسی به برگزاری حلقه های معرفتی در طرح میثاق طلبگی مازندران اشاره کرد و گفت: در این طرح که با حضور اساتید حوزه برگزار خواهد شد مسائل تهذیبی، اخلاقی، تصحیح صلاه، تجوید قرآن و احکام مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که این دوره دو هفته ای برنامه هایی حول سه محور آموزشی، تفریحی ورزشی و عبادی دنبال می شود، گفت: این دوره آموزشی دو هفته ای فرصت خوبی برای شناخت مناسب یک طلبه با زندگی طلبگی و شرایط تحصیل در حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که در طرح میثاق طلبگی امسال سه کتاب ذی طلبگی، اخلاق طلبگی و نظام آموزشی طلبگی از سوی اساتید اعزامی از قم تدریس خواهد شد، بیان داشت: طرح این مباحث مهم از سوی اساتید برای طلاب جدید الورود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب با ورود به حوزه علمیه با حضرت ولیعصر(عج) میثاق می بندند، خاطرنشان کرد: طلاب باید تا آخر پای این میثاق خود بمانند و این مسأله با تحصیل علم و اخلاق میسر خواهد شد.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران، رعایت آداب و شرایط طلبگی در دوران تحصیل را یکی از مسائل مهم برای تحصیل در حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: پایبندی به آداب طلبگی در زندگی شخصی و دوران تحصیلی طلاب یک ضرورت مهم است که در این دوره آموزشی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب جدید الورود باید با بسیاری از اصول و مسائل حوزوی آشنا شوند، خاطرنشان کرد: آشنایی با این مسائل مهم در موفقیت یک طلبه در عرصه ای که در آن گام برداشته بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با تأکید بر این که شأن و جایگاه لباس روحانیت در جامعه دینی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید در زندگی فردی و اجتماعی خود به اصول و اخلاق طلبگی پایبند بوده و الگوی جامعه دینی باشد.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعمال و رفتار یک طلبه همواره از سوی جامعه رصد می شود، تصریح کرد: با توجه به تلاش دشمن به منظور خدشه دار کردن جایگاه روحانیت، رفتار و اعمال یک طلبه باید الگویی برای آحاد جامعه باشد./۹۵۰//ب2

ارسال نظرات