۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۱۱۵۹۷
رسا گزارش می دهد؛

طرح تقویت مبانی اعتقادی از مصادیق فرمان آتش به اختیار رهبری است

بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که از ابتکارات امام جمعه شهرکرد و طرحی مورد تأیید رهبری است، در حالی در تابستان پیش رو در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود که می توان آن را مصداقی بارز از فرمان آتش به اختیار رهبری بیان کرد.
طرح تقویت مبانی اعتقادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، این روزها دوباره حال و هوای فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری، جان دوباره به خود می گیرد و رنگ و بوی معنویت از در و دیوار شهر به مشام می رسد و این به برکت یک چهره فرهنگی تمام عیار صورت می گیرد و آن کسی نیست جز حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری که الحق در زمینه امور فرهنگی و دینی یکی از چهره های شناخته شده ملی است.

اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در استان چهارمحال و بختیاری یکی از ابتکارات مورد تأیید رهبری از سوی امام جمعه شهرکرد است که آغاز آن به سالهای گذشته و دهه هفتاد بر می گردد؛ آری زمانی که ایشان امام جمعه سامان از توابع استان چهارمحال و بختیاری بودند.

ایشان از همان زمان دغدغه کار فرهنگی داشتند و با چشم بینا مهمترین نیاز روز جامعه را در تقویت امور دینی و اعتقادی مردم جستجو کردند و چون نیتی الهی داشتند، توانستند بعد از گذشت بیش از ربع قرن، همچنان با همه توان به اجرای این طرح با برکت بپردازند.

این طرح یک طرح شناسنامه دار در راستای قرارگاه فرهنگی است که از سوی ایشان و با تأکید رهبر معظم انقلاب، هر ساله در فصل تابستان و با هدف پر کردن اوقات فراغت عموم مردم خصوصا نسل جوان برگزار می شود به گونه ای که در قالب اجرای این طرح، هرساله از چهره های شاخص دینی و تراز اول کشوری دعوت به عمل می آید تا طبق یک برنامه ریزی مدون و جامع، به صورت نشستهای عمومی و تخصصی در بین مردم و گروه های مختلف سخنرانی کنند تا با تزریق گفتمان های صحیح به جامعه، نیاز روز آنها پاسخ داده شود و شبهه ای در بین نسل جوان باقی نماند.

امسال نیز همانند سالهای گذشته برنامه ریزی خوبی برای حضور چهره های شاخص دینی در استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است به گونه ای که این طرح از 5 مردادماه به مدت یک ماه در شهرکرد برگزار خواهد شد اما آنچه طرح امسال را متفاوت می کند، برنامه ریزی برای برگزاری نشستهای مختص جوانان است که با توجه به نیازهای روز جامعه و تأکیدات رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد.

با توجه به اینکه دشمن همه توان خود را بر روی تهاجم فرهنگی معطوف کرده و این تهاجم به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز به شبیخون فرهنگی تبدیل شده است، اجرای چنین طرحی را می توان نمونه و مصداق بارزی از فرمان آتش به اختیار رهبری بیان کرد که ضرورت آن بیش از پیش احساس می شود؛ در این بین همراهی مسؤولان فرهنگی و متولیان دین و حضور همه جانبه عموم مردم و استفاده از این ظرفیت باور نکردنی از یک طرف و همراهی رسانه های مکتوب و مجازی از سوی دیگر بسیار احساس می شود.

افتخار خبرگزاری رسا در سالهای اجرای طرح این است که همیشه جزء برترین رسانه ها در پوشش اخبار این طرح ملی و شناسنامه دار بوده است؛ این گزارش نیز می خواهد به تشریح ضرورت اجرای این طرح و بایدها و نبایدهای آن از سوی متولیان امر بپردازد تا ان شاءالله به عنوان یک طرح ثابت و شناخته شده در همه استانها اجرا شود.

طرح تقویت مبانی اعتقادی یکی از مصادیق فرمان آتش به اختیار رهبری است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه زمانی انسان در جامعه منزلت دارد که معرفتش بالاتر باشد، افزود: به یقین هر چه قدر معرفت انسان از آنچه خدا می خواهد بیشتر باشد، ارزش انسانی او نیز بالاتر می رود.

وی با تأکید بر اینکه عبادت بدون معرفت ارزشی ندارد، خاطرنشان کرد: آنچه که به عبادات انسان جهت و سمت و سو می دهد، بینش و معرفت است؛ بنابراین معرفت و بصیرت لازمه مؤمن بودن است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه متأسفانه مشکلات امروز جامعه نتیجه بی بصیرتی برخی از افراد است، تصریح کرد: در سایه بصیرت می توان درست انتخاب کرد و در سایه انتخاب آگاهانه می توان به بهشت رسید؛ مراقب باشیم جزء ریزش کننده ها قرار نگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، طرح تقویت مبانی اعتقادی را یک طرح بصیرتی و در راستای افزایش بینش عموم مردم بیان کرد و گفت: به یقین یکی از مصادیق زیبای فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب، همین نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری و هماهنگی چنین جلساتی بدون وقفه و با حضور عالمان دینی به مدت یک ماه کار آسانی نیست، خاطرنشان کرد: به لطف الهی و از آنجایی که پشتوانه چنین جلساتی بر مبنای اخلاص گذاشته شده است، تا به امروز حتی یک جلسه هم در قالب این دوره ها بی برنامگی و ناهماهنگی به وجود نیامده و می توان گفت این یک معجزه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتقادهای فراوانی به این طرح صورت می گیرد و بنده نیز بی اطلاع نیستم، تصریح کرد: آنچه که در این سالها صورت گرفته است، بهترین مقداری است که می شود و ممکن است؛ ان شاءالله هر ساله در جهت رفع عیوب و تقویت نقاط مثبت قدم برمی داریم.

تأمین خوراک فرهنگی جامعه مهمترین نیاز امروز کشور است

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی در این استان، یکی از برکات الهی است که باید مردم قدر آن را بدانند، افزود: اجرای این طرح سابقه دار و ملی در استان چهارمحال و بختیاری باید به یک الگوی شاخص برای سایر استانها تبدیل شود چراکه تأمین خوراک فرهنگی جامعه مهمترین نیاز امروز کشور است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین طرحی در استان سبب ارتقای فکری و معنوی جامعه می شود، اظهار کرد: به یقین برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان با حضور چهره های مطرح ملی نقش مهمی در معرفی ظرفیتهای استان خواهد داشت.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه باید همه ظرفیتهای استانی برای برگزاری این طرح به کار گرفته شود، افزود: به یقین نقش مسؤولان اجرایی، متولیان امور فرهنگی و گروه های مختلف مردمی در اجرای هر چه بهتر این برنامه غیرقابل انکار است.

وی برگزاری این طرح یک ماهه را یک کارگاه مهارت افزایی در همه زمینه ها بیان کرد و گفت: مردم می توانند بهترین بایدها و نبایدهای سبک زندگی خود را در این یک ماه آموزش ببینند، بدون اینکه کوچکترین هزینه ای انجام دهند و این چیز کمی نیست.

امام جمعه فرخشهر با تأکید بر اینکه حضور همه جانبه طلاب و روحانیان استان در این طرح لازم و ضروری است، اظهار کرد: لحظه لحظه نشستهای این طرح یک کلاس تبلیغی برای روحانیان استان است که باید قدر آن را بدانند و با همه توان از آن نهایت استفاده را انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون آنچنان که باید حق این نشستها در استان ادا نشده است، گفت: مردم از هر گروه و قشری باید حضور در این نشستها را یک تکلیف بدانند و با خانواده در این نشستها شرکت کنند.

این مقام مسؤول تشکیل دبیرخانه دائمی طرح تقویت در استان را یک اقدام قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: اکنون که با تدبیر حکیمانه نماینده ولی فقیه در استان دبیرخانه دائمی برای طرح راه اندازی شده است باید برنامه ریزی ها مستمرتر و در طول سال صورت گیرد؛ باید برنامه ریزی برای حضور همگانی و تخصصی کردن نشستها در اولویت برنامه های این دبیرخانه قرار گیرد.

سبک زندگی اسلامی یکی از حلقه های مفقوده امروز زندگی بشری است

حسین گنجی، مسؤول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری بیست و چهارمین دوره‌ طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با حضور اساتید و اندیشمندان دینی در این استان خبر داد و گفت: این طرح از 5 مردادماه به مدت یک ماه در شهرکرد برگزار خواهد شد.

وی مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن را هدف اصلی این برنامه دانست و تصریح کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر برای مصون ماندن از فتنه ‌ها و فریبهای فکری و فرهنگی زمانه و رهایی یافتن از غبارهای غفلت روزگار و تنفس کردن در هوای پاک و فضای دلنشین فرهنگ اسلامی نیاز به آموزه‌ های دینی و اعتقادی در پرتو انوار آیات قرآن کریم و روایات معصومان(ع) دارد.

گنجی با تأکید بر اینکه طرح تقویت مبانی اعتقادی نیز ضرورت‌های فرهنگی امروز جامعه را از منظر اسلام مورد کنکاش قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: این دوره از طرح تقویت مبانی اعتقادی با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی، همراه با نماز مغرب و عشا در مهدیه مصلای شهرکرد افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این دوره از طرح در قالب دو برنامه ویژه فرهنگیان و جوانان برگزار خواهد شد، البته حضور عموم مردم به ویژه والدین در هر دو برنامه به ویژه جوانان، نه تنها بلامانع است بلکه بسیار مهم و ضروری نیز است.

گنجی بر لزوم بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم استان چهارمحال و بختیاری از این طرح معنوی تأکید کرد و افزود: سبک زندگی اسلامی یکی از حلقه های مفقوده امروز زندگی بشری است، اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شود، تنها راه تحقق آن در توجه به سبک زندگی اسلامی است که این طرح نیز در همین راستا در حال برگزاری است.

وی یکی از راه های نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی را در گفتمان سازی بیان کرد و گفت: تا ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی به خوبی تبیین نشود، زندگی ها اسلامی نمی شود که تحقق این مهم در گرو گفتمان سازی است و طرح تقویت مبانی اعتقادی نیز در این راستا برگزار می شود.

گفتنی است از آنجایی که خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، نشر معارف دینی و ترویج فرهنگ ناب محمدی(ص) را رسالت ذاتی خود می داند، امسال نیز همانند سالهای گذشته در پوشش همه جانبه برنامه های این طرح پیش قدم خواهد بود./503/9457/ب1

گزارش: سجاد محمدی فارسانی

ارسال نظرات