۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۱۱۶۳۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مطرح کرد؛

ترویج سبک زندگی اسلامی، هدف برگزاری جشنواره ملی رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ترویج سبک زندگی اسلامی و رضوی را هدف برگزاری جشنواره ملی رضوی عنوان کرد و گفت: این جشنواره ۱۱ مرداد به میزبانی خرم آباد برگزار می شود.
جشنواره رضوی

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی خشنویسی رضوی در لرستان بیان داشت: 593 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین آثار ارسالی با محوریت خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و خط تحریری ثبت شده است، افزود: آثار ارسالی از سوی داوران در حال بررسی و ارزیابی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه پس از انتخاب داوران آثار برگزیده به نمایشگاه و بخش نهایی جشنواره ورود پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: اصل آثار برگزیده باید به صورت قاب به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه و برپایی نمایشگاه پانزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 11 مرداد به میزبانی خرم آباد برگزار می شود، گفت: این مراسم با حضور برگزیدگان، اساتید برجسته خوشنویسی کشور، استان، مسؤولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حنان هدف از برگزاری جشنواره ملی رضوی را ترویج و تبیین فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر مردم با مکتب انسان ساز اهل بیت(ع) عنوان کرد.

وی یادآور شد: سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکرد شعار سال و با الهام از آموزه‌های رضوی، احادیث و روایات حضرت امام رضا(ع)، اشعار و دل ‌نوشته‌های شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ رضوی، روایات منقول از معصومین(ع) در رابطه با امام رضا(ع) از محورهای برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی خشنویسی رضوی است./۳۰۳/۹۴۵۹/ب۱

ارسال نظرات