۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۵۱۱۶۴۰
با حضور میهمانانی از ۱۴ کشور جهان صورت می گیرد؛

بررسی اندیشه های علامه شهید صدر در کنگره «فقیه فقه نظام»

دبیر نخستین کنگره بین المللی «فقیه فقه نظام» گفت: این همایش با هدف بررسی اندیشه های علامه شهید محمدباقر صدر در اردیبهشت ماه سال ۹۷ در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
فقیه فقه نظام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید احمد احمدی، دبیر نخستین کنگره بین المللی «فقیه فقه نظام» پیش از ظهر امروز در نشست خبری این کنگره که در محل سالن شورای مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، گفت: همایش «فقیه فقه نظام» با هدف بررسی اندیشه های علامه شهید محمدباقر صدر در اردیبهشت ماه سال 97 در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که پیش نشست های تخصصی این همایش هم اکنون در مشهد مقدس کار خود را آغاز کرده است، افزود: حدود 50 مقاله علمی پژوهشی که در پژوهشگاه فقه نظام تهیه شده در این کنگره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر کنگره بین المللی «فقیه فقه نظام» در پایان خاطرنشان کرد: در این کنگره بین المللی که با حضور تنی چند از مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم برگزار می شود، میهمانانی از 14 کشور اسلامی حضور خواهند داشت.

همچنین در این نشست، آیت الله محسن اراکی، مؤسس و رييس هيأت امناى پژوهشگاه فقه نظام ظی سخنانی به تبیین ضرورت برگزاری همایش «فقیه فقه نظام» پرداخت و گفت: ما معتقدیم که فقه نظام مهم ترین عرصه فقه دینی است چرا که عمل به فقه خُرد بدون عمل به فقه کلان، نتایج مطلوب جامعه دینی را در بر نخواهد داشت.

وی افزود: این بحث علمی در مجامع علمی کشورهای معدودی مورد بررسی قرار گرفته است و از همین رو تعداد کشورهای شرکت کننده در همایش فقیه فقه نظام در مقایسه با سایر کنگره های بین المللی کمتر است./۲۰۲/۸۲۰/ب۱

ارسال نظرات