۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۱۱۷۰۸
مدیر مدرسه علمیه حجت:

حجاب، عنایت الهی به ساحت و منزلت زن است

متینی گفت: حجاب و پوشش در تمام ادیان الهی برای حفظ شأن و منزلت انسان‌ها به ویژه زنان قرار داده شده است.
حجاب اجتماعی

مهری متینی، مدیر مدرسه علمیه حجت(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با حجاب و عفاف و ضرورت آن در جوامع، گفت: از عنایاتی که پروردگار عالم به مقام و منزلت زن داشته بحث پوشش و حجاب است، به علت اینکه خلقت زن منشأ جمال خداوند متعال است.

وی افزود: جهت صیانت  زن، زیبایی‌ها و جمال او باید در ستر و پوشش محافظت شود و برای هر نامحرمی قابل دسترسی نباشد، به عبارتی خداوند تبارک و تعالی به واسطه حجاب بر زنان منت گذاشته و در تمام ادیان الهی حجاب و پوشش را برای حفظ شأن و منزلت زنان قرار داده است.

مدیر مدرسه علمیه حجت(عج) با بیان اینکه حجاب امرى ظاهرى و در ارتبـاط بـا جسم است، عنوان کرد: با توجه به اعتقادات و باورهاى دینی و فطری، پوشش ظاهرى افراد، بـه ویژه زنان مانع از نگاه نامحرم به آنان مى‌شود. 

وی درباره عفاف اظهار داشت: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامى اعضا و جوارح از هر گونه خطا و گناه عفاف محسوب می‌شود؛ پوشش ظاهری به نوعی حاصل عفت و حجـاب درونى افراد است.

متینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به دین مبین اسلام حجاب را بر زنان واجب کرده است، عنوان کرد: با توجه به ابعاد مختلف فردی و اجتماعی حجاب، پوشش صحیح بانوان در جامعه سبب رفع بسیاری از مشغله‌های ذهنی و صیانت و حفاظت از منزلت آنان و بنیان خانواده می‌شود.

وی با اشاره به علت گریز بانوان جامعه امروز از حجاب، گفت: متأسفانه یکی از دلایل عمده تفکرات جاهلانه در باب بی‌حجابی، تبلیغات ناآگاه و تبدیل ضد هنجارها به هنجار است؛ دقیقاً همین کاری که در حال حاضر در کشور ما صورت گرفته و با پخش فیلم‌های و کلیپ‌های مبتذل، قبح حجاب و عفاف را گام به گام از بین می‌برد.

مدیر مدرسه علمیه حجت(عج) در ادامه افزود: همچنین رسانه‌های خارجی با هدف تحت تأثیر قرار دادن جوامع اسلامی و کشیدن جوانان به سوی جذابیت‌های ظاهری و جنسی و انحراف آنها برنامه‌ریزی‌های زیادی می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در این راستا رسانه‌های داخلی نیز باید همت ویژه‌ای داشته باشند‌، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های دیگر در باب فواید حجاب برای هدایت جوانان بسیار مفید و مؤثر است./966/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات