۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۱۱۷۱۴
استاد دانشگاه:

در همه ادیان توحیدی به مسأله عفاف و حجاب تأکید شده است

استاد دانشگاه گفت: در همه ادیان توحیدی به مسأله عفاف و حجاب تأکید شده است چراکه این مسأله فطری است.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهره سادات موسوی، استاد دانشگاه ادیان امروز در نشست تخصصی «بررسی تطبیقی فلسفه عفاف و حجاب در ادیان ابراهیمی» که در دانشگاه الزهراء برگزار شد، درباره قدمت مسأله عفاف و حجاب، گفت: حجاب تنها مربوط به اسلام نیست بلکه در دیگر ادیان الهی نیز چنین قانونی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه آیین یهود نسبت به سایر ادیان قدمتی زیاد دارد، عنوان کرد: در دین یهود به مسأله عفاف و حجاب بسیار اهمیت داده شده است طوری که زنان بی‌حجاب در نظر آنان اصلا شأنیت ندارند.

استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز علما و خاخام‌های یهودی به عفت بیش از پوشش اهمیت می‌دهند، اظهار داشت: در کتاب تورات به رعایت عفت و حجاب از سوی انبیاء و بزرگان بنی‌اسرائیل توصیه شده است.

موسوی با بیان اینکه عدم ارتباط نامشروع با زنان دیگر در ده فرمان تورات قید شده است، ابراز کرد: خاخام های یهود در تورات 613 فرمان را به عنوان اوامر و نواهی بیان می‌کنند که عفت و فروتنی جزء همین اوامر و نواهی است.

وی درباره حجاب در مسیحیت، عنوان کرد: دین مسیحیت نه تنها آنچه از شریعت یهود درباره حجاب وجود داشته را تغییر نداده است بلکه تأکید بیشتری بر رعایت عفاف و حجاب داشته است که نمونه آن را در راهبه‌ها می‌شود مشاهده کرد.

استاد دانشگاه درباره عفاف و حجاب در دین اسلام، گفت: مسأله عفاف و حجاب در دین اسلام قوانین مشخصی دارد که در قرآن کریم و روایات ائمه معصومین درباره آن زیاد صحبت شده است./۸۰۷/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات