۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۱۱۷۳۷
نماینده ولی فقیه در شمیرانات:

دشمن از هیچ توطئه ای علیه شورای نگهبان دریغ نمی کند

حجت الاسلام محبی گفت: نگاه دشمنان نظام اسلامی بر ولایت فقیه و شورای نگهبان قانون اساسی است و در این جهت از هیچ توطئه و ترفندی برای از بین بردن و فقدان آن دریغ نمی‌کنند.
شورای نگهبان

حجت الاسلام سید جلال محبی، نماینده ولی فقیه در شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام اسلامی، گفت: شورای نگهبان مفسر، مبیّن، توضیح دهنده و تفهیم کننده قانون اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی در رابطه با ایستادگی و مقاومت شورای نگهبان طی فعالیت چند ساله‌اش در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی، عنوان کرد: نگاه همه دشمنان نظام اسلامی بر ولایت فقیه و شورای نگهبان قانون اساسی است و در این راستا از هیچ توطئه و ترفندی برای از بین بردن و فقدان آن در نظام اسلامی دریغ نمی‌کنند و هر صحبتی را به نفع و سلایق خود برداشت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در شمیرانات درباره هدف هجمه‌های دشمنان، اظهار داشت: دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن شورای نگهبان و تضعیف آن، تصویر نادرست و جلوه زشتی از آن به مردم نشان می‌دهد تا شورای نگهبان را از نظر مردم بیندازند و مردم نظر آن را در تفسیر قانون اساسی بی اثر ببینند؛ دشمن می‌خواهد از این طریق به شورای نگهبان ضربه وارد کند.

وی در رابطه با دستاوردهای شورای نگهبان در طول چند سال خدمت خود، ابراز داشت: با توجه به اینکه تفسیر و حفاظت از قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است، هر فردی نمی‌تواند آن را تفسیر کند و اگر عملی خلاف قانون اساسی صورت بگیرد شورای نگهبان موظف است به آن نظارت داشته و مانع از پیشروی آن شود.

امام جماعت مسجد امامزاده صالح(ع) در پاسخ به این سؤال که اگر نظارت شورای نگهبان در این سال‌ها نبود چه اتفاقاتی ممکن بود رخ بدهد، گفت: اگر نظارت این شورا نبود، قطعاً افراد مطابق با میل خود قانون اساسی را تفسیر کرده و نظریه صادر می‌کردند که سبب زیر سؤال رفتن اعتبار قانون اساسی می‌شد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی شاعبه و چندین ساله آیت الله جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: آیت الله جنتی در این سال‌ها به عنوان فردی سالم، صالح، بدون غرض، با اخلاص و نیت خدمت واقعی به جامعه اسلامی در شورای نگهبان حضور فعال و مفید داشته است./302/966/ب1

ارسال نظرات